۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۱۳۶۶۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دهه کرامت بهترین فرصت برای بهره مندی از فضائل اهل بیت است

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه دهه کرامت بهترین فرصت برای بهره مندی از فضائل پرخیر و برکت اهل بیت است، گفت: باید در دهه کرامت بر سر سفره کرامت اهل بیت بنشینیم و نهایت استفاده های معنوی را از این دهه با خیر و برکت ببریم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در همایش تجلیل و تکریم از خادمان اربعین حسینی این استان، با تبریک میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(ع) گفت: حضرت معصومه(س) در عبادت و زهد و تقوی سرآمد زمان خود بود و در هوش و زکاوت و پرهیزگاری و عبادت نور معصومین علیهم السلام بشمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به عمر کوتاه حضرت معصومه(س) افزود: اگر عمر کوتاه این بانوی گرامی اسلام اجازه می داد بدون شک همچون زینب کبری اشاعه دهنده علوم و مناقب اهل بیت علیهم السلام در مناطقی از مرکز ایران بود.

وی با اشاره به اینکه سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) به نام روز دختر نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: دختران ما باید در همه احوالات بویژه حجاب خود را از چشم نامحرمان و بیگانگان فرو پوشانند و باید این بانوی کریمه را الگو و سرمشق خود قرار دهند و عزت نفس را به بهای بی ارزش چشم و هم چشمی نفروشند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید بر اینکه دهه کرامت بهترین فرصت برای بهره مندی از فضائل پرخیر و برکت اهل بیت(ع) است، افزود: باید در دهه کرامت بر سر سفره کرامت اهل بیت(ع) بنشینیم و نهایت استفاده های معنوی را از این دهه با خیر و برکت ببریم و دل و روحمان را به معنای واقعی جلا ببخشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به موکب داران اربعین حسینی افزود: به یقین خدمت به محبان اهل بیت(ع) توفیق بزرگی است که نصیب همه کس نمی شود؛ پس مهم این است که تنها نباید به نام اهل بیت(ع) وصل شویم بلکه یاد این بزرگواران باید در دل و زندگیمان نفوذ پیدا کند.

وی مهمترین دغدغه امام حسین(ع) را جلا بخشیدن به روح دین در جامعه بیان کرد و گفت: باید همه هم و غم خود را برای این بگذاریم که در مسیر اما حسین(ع) قدم برداریم و این کار آسانی نیست.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید حق را در فقه و فقاهت جستجو کرد، افزود: امام حسین(ع) قیام کرد که بگوید یزید باطل است و من حق هستم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به اینکه تهدیدها و فتنه های دشمنان نباید ما را از هدف دور کند، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مناصب و پستها باید بر اساس ارزشهای اسلامی و انسانی تقسیم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر اینکه همه ظرفیتها چه اداری و ارگانی و چه مردمی باید در بحث موکبداری به میدان بیایند، اظهار کرد: باید آنچنان که شایسته زائران اربعین حسینی است خدمات رسانی صورت گیرد و این وظیفه ای عمومی است.

گفتنی است در ادامه این مراسم از فعالان و موکبداران مراسم اربعین سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، با حضور حجت ‌الاسلام کاظم محمدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تجلیل و از سایت جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات رونمایی شد./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات