۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۱۳۶۵۳
در جهت ترویج فرهنگ شهادت صورت می گیرد؛

اعزام بیش از ۵۰ نفر از طلاب خواهر استان چهارمحال و بختیاری به اردوی راهیان غرب کشور

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۴ نفر از طلاب خواهر مدارس علمیه این استان در قالب یک کاروان، هشتم مردادماه به مناطق راهیان غرب کشور اعزام خواهند شد.
اردوی راهیان غرب

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه آموزش تخصصی طلاب و تربیت مبلغان در زمینه های مختلف از مهمترین رسالتهای حوزه های علمیه است، گفت: امروزه طلبه ای می تواند در بین عموم مردم به کار تبلیغی بپردازد که در زمینه های مختلف و با توجه به نیازهای روز جامعه تخصص داشته باشد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران این استان، آموزش تخصصی طلاب را رسالت خود می داند، افزود: برای این منظور تاکنون بانک جامع اطلاعاتی از طلاب در حال تحصیل و دانش آموختگان در زمینه های گوناگون تهیه شده است.

اسکندری با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته تاکنون دوره های مختلف تربیت مربی ویژه طلاب خواهر این استان با همکاری مدارس علمیه برگزار شده است، ابراز کرد: از سال گذشته در زمینه تربیت مربی مهدکودک، مهدویت، نماز، احکام و فضای مجازی دوره های خوبی برگزار شده که مورد استقبال طلاب قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آشنایی با سیره و رفتار عملی شهدا یکی از مهمترین نیازهای تبلیغی طلاب است، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر سبک زندگی شهدا در جامعه فراگیر و نهادینه شود، همه مشکلات خود به خود برطرف خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تاکنون دوره های مختلف روایتگری برای طلاب خواهر این استان برگزار شده است، اظهار کرد: به یقین حضور چشمگیر طلاب خواهر در اردوهای راهیان نور به عنوان مبلغ نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت و نهادینه شدن سبک زندگی شهدا در جامعه خواهد داشت.

وی حضور طلاب خواهر در اردوهای راهیان نور را ضروری دانست و افزود: در این راستا هم برای طلاب خواهر اردوهای تربیتی و معنوی برنامه ریزی می شود و هم از ظرفیت تبلیغی آنها در این اردوها استفاده بهینه صورت می گیرد.

اسکندری با اشاره به فصل برگزاری اردوهای راهیان غرب کشور تصریح کرد: طبق سنوات گذشته این اردوها با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این استان و با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران ویژه بانوان برگزار می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 54 نفر از طلاب خواهر مدارس علمیه این استان در قالب یک کاروان به مناطق راهیان غرب کشور اعزام خواهند شد، ابراز کرد: این کاروان روز یک شنبه هفته آینده جهت بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام خواهند شد./9457/ت302/ب1

ارسال نظرات