۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۱۳۶۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

غرب کرامت انسانی را به پایین ترین حد ممکن تنزل داده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکيد بر نشر و ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) در جامعه اسلامي گفت ؛ دهه کرامت فرصتي براي احيای ارزشهاي الهي و نشر و ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) است .
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکريان، مدیرکل تبلیغات اسلامی امروز در جمع بانوان فرهنگی استان با عرض تبريک بمناسبت ولادت کريمه اهل بيت (ع) حضرت معصومه(س) و روز دختر و با تبريک بمناسبت فرا رسيدن دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت بهترين فرصت براي نشر و ترويج معارف اهل بيت(ع) و بهترين زمان براي احياء ارزش هاي اسلامي و الهي است و امروز هم  روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر است و کريمه اهل بيت(ع) هم مي تواند به عنوان بهترين و جامع ترين الگوي دختران جامعه اسلامي لحاظ شود.

 

و با بیان که امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) الگوهاي كرامت‌ورزي و حفظ ارزش هاي والاي انساني در جامعه دینی هستند، خاطرنشان کرد: وجود این دو امام همام در ایران اسلامی یک نعمت ارزشمندی برای کشورمان است که باید قدردان آن باشیم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه ايران اسلامي را کانون اصلي دلدادگي و عشق به اهل بيت(ع) دانست و افزود: این دهه فرصت مناسبی برای تقویت سه ویژگی معرفت و شناخت ائمه، تقویت محبت و تمرین کریم بودن است.

 

استاد حوزه علميه و دانشگاه در مازندران با تاکيد بر برگزاري هر چه باشکوه تر جشن هاي دهه کرامت در مناطق مختلف استان تصريح کرد: بايد از دهه کرامت و جشن هاي آن در جهت ترويج فرهنگ رضوي بهره گرفت.

 

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران در ادامه دهه کرامت را تجلي ولايت مداري و عشق به اهل بيت(ع) به ويژه عشق و ارادت ايرانيان به ساحت مقدس امام هشتم آقا علي بن موسي الرضا(ع) است و عموم جامعه بايد از سبک زندگي ايشان بهره کامل را ببرند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که با بیان این که ارزش ها و کرامت انسانی امروز از سوی نظام سلطه و دیگر کشورهای غربی متزلزل شده است، تصریح کرد: امروز ما در نظام اسلامی باید تلاش کنیم با تقویت جایگاه بانوان کرامت انسانی را در جامعه نهادینه کنیم.

 

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران با اشاره به برنامه ريزي دشمنان در راستاي ترويج فرهنگ غربي در جوامع اسلامي خاطر نشان کرد: دهه کرامت مي تواند بهترين فرصت و آغاز گر نهضت عظيم ترويج سبک زندگي رضوي در جامعه اسلامي باشد و جوامع اسلامي امروز بيش از هميشه نيازمند تشنه معارف اهل بيت(ع) است.

 

حجت الاسلام شکريان با اشاره به ولادت کريمه اهل بيت(ع) حضرت معصومه(س) و روز دختر بيان داشت : حضرت فاطمه معصومه (س) نماد زهد و  تقوا، پاکدامني و ايستادگي و مقاومت در برابر مشکلات  سختي هاست و امروز شهر قم و حرم حضرت معصومه(س) مرکز توسعه و ترويج معارف ديني و قرآني است.

 

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران، حضور بانوان را در عرصه هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بي نظير توصيف کرد و اظهار داشت: امروز به برکت امام راحل و پيروزي انقلاب اسلامي و هدايت هاي رهبر معظم انقلاب نقش و حضور بانوان در حوزه هاي مختلف اجرايي کشور بي نظير است که بايد از اين فرصت بسيار مهم بيشترين بهره را برد و در راستاي تقويت جايگاه زن مسلمان و عفيف تلاش بيشتري صورت گيرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی نقش و حضور زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تقویت شده است، خاطرنشان کرد: اسلام با حفظ کرامت بانوان به آنها جایگاه ارزشمندی داده است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز دشمنان اسلام به دنبال تضعیف و خدشه دار کردن جایگاه زنان در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز شخصیت های بزرگی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران و بانوان جامعه اسلامی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان هربه های بسیاری برای خدشه دار کردن جایگاه زن در جامعه اسلامی به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز ترویج بدحجابی، فساد و بی بندوباری و گسترش شبکه های ماهواره ای بخشی از تلاش های مذبوحانه دشمنان برای انحراف در میان زنان و دختران جامعه اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ اهل بیت(ع) بهترین سد در برابر هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمنان است، تصریح کرد: امروز جامعه برای خنثی کردن توطئه دشمنان و همچنین جلوگیری از رواج این آسیب های اجتماعی راهی جز بهره گیری از فرهنگ تعالی بخش اهل بیت(ع) ندارد.

 

حجت الاسلام شکریان مهم ترین عامل انحراف بشریت را فاصله گرفتن از قرآن و سیره اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه اسلامی خدای ناکرده از این دو اصل مهم جامعه دینی فاصله بگیرد به حتم در باطلاقی که دشمنان برای امت اسلامی ایجاد کرده اند فرو خواهند رفت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز آسیب های اجتماعی بسیاری جامعه دینی را تهدید می کند، افزود: طلاق، اعتیاد و بدحجابی آسیب های جدی اجتماعی است که همه این معضلات را می توان را گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه به حداقل رساند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهل بیت(ع) مسیر صحیح زیستن را برای امت اسلامی مشخص کرده است، گفت: راه تعالی و سعادت حقیقی برای مردم کشورمان به ویژه نسل جوان جامعه حرکت در همین مسیر نورانی است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که خانواده ها باید در پرورش فرزندان خود به ویژه دختران از سیره ارزشمند اهل بیت(ع) به ویژه دو بانوی بزرگ و نمونه اسلام بهره گیرند، خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع) سرشار از نور معنویتی که عامل تعالی و سعادت بشریت است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با هشدار نسبت به برخی مسائل انحرافی در موضوع حجاب به موضوع چهارشنبه سفید که از سوی شبکه های معاند تبلیغ و ترویج می شود اشاره کرد و گفت: طرح این موضوع تنها به منظور قبح زدایی از بدحجابی و فساد و همچنین به ابتذال کشیدن جامعه دینی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید از همه ظرفیت های فرهنگی و دینی داخل کشور به منظور نهادینه کردن فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه بهره گیریم، تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای و برخی شبکه های اجتماعی امروز تنها در جهت تبلیغ و گسترش فساد و بی بندوباری در جامعه اسلامی گام بر می دارند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات