۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۱۳۶۳۷
معاون فرهنگی اوقاف لرستان عنوان کرد؛

ضرورت هدایت وقف به سمت فعالیت های قرآنی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه فقدان موقوفات قرآنی در استان سبب عدم انجام فعالیتهای مناسب قرآنی شده است، گفت: در این زمینه نیازمند هدایت وقف به سمت فعالیتهای قرآنی هستیم.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری مسابقات حفظ قرآن در اوقاف بیان داشت: اجرای طرح حفظ قرآن کریم از افتخارات اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، متعهد به تربیت یک میلیون حافظ در کشور شده است، افزود: این طرح در پنج سال گذشته به خوبی برگزار شده است.

حجت الاسلام عباس زاده لرستان را از استانهای پیشتاز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم عنوان کرد و گفت: این نهاد به عنوان متولی برگزاری مسابقات قرآن کریم ناظر بر کلیه مسابقات قرآنی در کشور و استان است.

وی در ادامه بر ضرورت وقف در عرصه قرانی تأکید کرد و اظهار داشت: فقدان موقوفات قرآنی در استان موجب عدم انجام فعالیتهای مناسب قرآنی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: برای انجام برنامه های قرآنی و رونق بخشیدن به این برنامه ها که نیاز جامعه امروز است، لازم است وقف در زمینه موقوفات قرآنی در استان تبلیغ و تبیین شود.

حجت الاسلام عباس زاده ابراز داشت: متولیان و پیشکسوتان قرآنی در استان باید نسبت به تشویق و ترغیب خیران به وقف در حوزه  قرآن اهتمام ورزند.

وی ابراز امیداوری کرد که با انجام فعالیتهای گسترده تبلیغی در حوزه وقف و همکاری نهادهای فرهنگی شاهد رشد موقوفات قرآنی و پیشرفت فعالیتهای قرآنی در استان باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه مِلکی که از سوی صاحب ملک وقف می شود نه به فروش می رسد و نه تغییری در آن داده می شود، اظهار داشت: این ملک تا الی الابد وقف است و حتی پس از فوت واقف نیز به نیت آن عمل می شود.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در روزهای 19 و 20 مرداد ماه جاری در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادها و هدایت آنان و همچنین تشویق و ترغیب بیشتر جوانان به سمت ارزشهای دینی است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات