۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۱۳۵۹۶
امام جمعه زاغه:

ترویج احکام دینی راه مقابله با فرهنگ غربی است

امام جمعه زاغه با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگ غرب به جامعه اسلامی و از بین بردن ارزشهای دینی، گفت: راه مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن ترویج احکام دینی و اسلامی است.
معنویت

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه در روایات پیامبر اسلام، حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) توجه ویژه ای به ایران داشته اند، بیان داشت: این بزرگان ایران را به عنوان پایگاه دینی و شیعی معرفی کرده اند.

وی افزود: در راستای سرکشی و تبلیغ اهل بیت(ع) که به کشور اسلامی می آمدند، رغبت ایرانیان و شیعیان به سمت ارزشهای دینی و حرم های امام زادگان روز به روز بیشتر و بیشتر شد.

استحکام معنویت جامعه در گرو توجه به قرآن و اهل بیت است

امام جمعه زاغه با بیان اینکه حضور حرم امام زادگان در جامعه اسلامی موجب رواج معنویت شد، عنوان داشت: استحکام این معنویت در جامعه در گرو توجه به قرآن و سنت اهل بیت(ع) و پیامبر اسلام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه فرهنگ اسلامی تقویت شود باید بتوانیم فرهنگ اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام زینی وندیان نهادینه سازی فرهنگ اهل بیت(ع) را لازمه رشد و پیشرفت معنویت و هدایت جوانان به سمت باورها و ارزشهای دینی عنوان کرد.

وی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و تلاش دشمن در قالب این شبکه ها برای ترزیق فرهنگ غربی به جامعه ادامه داد: این فعالیتها موجب شده جوانان امروز توجه کمتری به اصول و ارزشهای دینی داشته باشند.

امام جمعه زاغه با بیان اینکه در قالب شبکه ها و فضای مجازی فرهنگ غربی در حال نهادینه شدن در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: باید راه مقابله با این هجمه های دشمن را پیدا و به صورت جدی و جهادی ایستادگی کنیم.

وی نهادینه سازی و ترویج احکام اسلامی در جامعه به ویژه بین قشر جوان را راه ایستادگی و مقابله با هجمه ها و سبک زندگی غربی عنوان کرد و گفت: باید جوانان را نسبت به هجمه های دشمن آگاه ساخت.

حجت الاسلام زینی وندیان با اشاره به اینکه فرهنگ دینی و اسلامی با فطرت ما سازگار است، خاطرنشان کرد: با ترویج این مهم باید در ارتقا سطح بصیرتی جوانان گام برداشت و جلوی آسیبهای حاصل از فرهنگ غربی گرفته شود./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات