۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۱۳۵۸۵
استاد حوزه علمیه:

تهدیدات در زمینه حج با هدف منزوی کردن ایران است

کارشناس امور حج و زیارت گفت: ما باید در همه صحنه ها و موقعیت ها در میان مسلمانان باشیم و اجازه ندهیم که با چنین اقدامات و تهدیداتی سبب منزوی شدن ایران شوند.
مکه - کعبه - مسلمانان

حجت الاسلام غلامعلی ناطقیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حج امری واجب و ترک آن حرام است، گفت: اگر مسلمانی از دنیا برود در حالی که استطاعت حج داشته باشد، به دین اسلام از دنیا نرفته است.

کارشناس امور حج و زیارت، استطاعت مالی و امنیتی را دو اصل مهم در استطاعت حج دانست و اظهار داشت: امنیت برای حجاج باید فراهم باشد و هیچ گونه بیماری برای حاجی نباید وجود داشته باشد، چرا که حفظ بدن از اوجب واجبات است.

وی با انتقاد از برخی حواشی به وجود آمده درباره حج سال جاری، تصریح کرد: ادراک مراجع تقلید از جامعه عمومی بیشتر است و با توجه به این که بزرگان دین امنیت حج سال جاری را محرز دانسته اند، حجاج مستطیع باید این تکلیف را ادا کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که برخی افراد ترس از حج رفتن دارند و ممکن است این ترس، حج آن ها را تحت الشعاع قرار دهد، بیان داشت: این ترس مانع از انجام واجبات نمی شود و رفع تکلیف نمی شود.

وی ادامه داد: ما باید در همه صحنه ها و موقعیت ها در میان مسلمانان باشیم و اجازه ندهیم که با چنین اقدامات و تهدیداتی سبب منزوی شدن ایران شوند؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم و ایده های خود را از طریق حج در سراسر جهان گسترده می کند.

حجت الاسلام ناطقیان حج را پرچم وحدت خواند و گفت: مسلمانان با هر نژاد و قبیله ای به مکه مکرمه و مدینه منوره آمده و اعمال حج را انجام می دهند و این فریضه کاری به سیاهی و سفیدی پوست ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان در یک لباس، کلمه «لبیک» را سر می دهند، در یک مشعر و منا و در یک تاریخ معین قربانی می کنند که این ها همه عامل وحدت است و زمینه ساز تشکیل امتی واحد است.

کارشناس امور حج و زیارت در پایان با اشاره به اهمیت حج، بیان داشت: اگر چه حج هزینه هایی دارد اما ثمرات و نتایج آن بسیار بیشتر از مخارج مادی آن بوده و برای مسلمانان و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزشمند است./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات