۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۱۳۵۸۱
رییس جبهه مردمی نهاد خدمت:

خام فروشی بزرگ ترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است

رییس جبهه مردمی نهاد خدمت گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای قطع رابطه با کشور ها نیست بلکه به معنای رابطه با جهان بدون وابستگی است زیرا بنای اسلام بر این است که مسلمان بر غیر مسلمان برتر باشد.
گرجی

حجت الاسلام علی اصغر گرجی رییس و سخنگوی نهاد خدمت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان گفت: دین اسلام دینی جامع برای تمامی ابعاد زندگی بشر است و تنها مربوط به مسایل عبادی نیست.

وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب اسلامی دین اسلام در کشور ایران خلاصه در مسایل فردی و عبادی شده بود اما رهبر کبیر انقلاب با حرکت انقلابی خود به جهانیان نشان داد که اصل و اساس دین اسلام جهانی شدن است.

وی ادامه داد: متاسفانه در اوایل انقلاب اسلامی نسبت به اقتصاد اسلامی غفلت شد و اقتصاد غربی حاکم بر دستگاه های اقتصادی شد و حتی عده ای فکر کردند اسلام برنامه اقتصادی برای بشر ندارد.

حجت الاسلام گرجی گفت: رهبر معظم انقلاب با طرح مساله اقتصاد مقاومتی و قرار دادن این مساله در شعار سال های اخیر به مسوولان و مردم اهمیت مساله اقتصاد در جامعه اسلامی را تبیین کرد.

وی در ادامه افزود: البته مسوولان تاکنون به صورت جدی دنبال تحقق این شعار نرفتند که غفلت در برابر این مساله سبب ضرر و آسیب به قشر متوسط و ضعیف جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب با بیان مساله اقتصاد مقاومتی اشاره به منابع داخلی اعم از نیروی انسانی و منابع خام کشور داشته و امسال با طرح مساله تولید و اشتغال اهمیت مساله اقتصاد اسلامی داخلی را تبیین کرد.

سخنگوی نهاد خدمت گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای قطع رابطه با کشور ها نیست بلکه به معنای رابطه با جهان بدون وابستگی است، بنای اسلام بر این است که مسلمان بر غیر مسلمان برتر باشد.

وی در ادامه افزود: ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی شامل سیاست گزاری کلان اقتصادی، استفاده از منابع اولیه، استفاده از نیروی انسانی داخلی، تولید داخلی و در نهایت رونق اشتغال در کشور است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مساله صادرات غیر نفتی و ضرر های خام فروشی خاطرنشان کرد: در تولید اسراف معنا ندارد و کشور ایران که سرشار از منابع داخلی است نباید روی به خام فروشی بیاورد بلکه باید با صادارات تولید داخل به رونق اقتصادی برسد./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات