۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۱۳۵۷۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی مطرح کرد؛

دهه کرامت بهترین فرصت برآورده شدن حاجات

استاد حوزه علمیه دهه کرامت را بهترین فرصت برای برآورده شدن حاجات دانست و بر استفاده از این فرصت جهت تقرب به خداوند تأکید کرد.
حجت الاسلام حسینی اراکی

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی اراکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) عنوان کرد: ولادت کریمه اهل بیت(ع) که مظهر کرامت و لطف و مرحمت است بهترین فرصت برای بهره بردن از رحمت الهی است.

وی افزود: آن حضرت دختر امام، خواهر امام و عمه امام است و از نظر جایگاه به شجره طیبه ای متصل است که محور زمین و آسمان و بیت ولایت است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کرامت آن حضرت بگونه ای است که حتی زائران خود را برای ورود به بهشت شفاعت می کند و مظهر شفاعت عام اهل بیت(ع)، حضرت معصومه(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با اشاره به بخش هایی از زیارت نامه آن حضرت خاطرنشان کرد: همانگونه که در زیارتنامه این بانوی با کرامت بیان شده است، شفاعت از جمله مقام و شؤون حضرت معصومه(س) است که این لطف و رحمت و شفاعت، جنبه عمومی دارد و شامل همه مردم می شود.

وی اضافه کرد: کرامت و احسان از دیگر ویژگی های برجسته آن حضرت است و امروز همه مردم ایران بر خوان نعمت حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) که مظهر کرامت است نشسته و روزی می خورند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ابتدای ماه ذی القعده که ولادت کریمه اهل بیت(ع) و یازدهم این ماه که ولادت امام رئوف؛ امام رضا(ع) است، دهه کرامت نامگذاری شده تا مردم در این روزها از خوان گسترده کرم این دو نور درخشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر امروز می بینیم که حوزه علمیه قم به عنوان الگو و نمونه ای بی نظیر در جهان اسلام مطرح است، به مدد کرامت و رحمت و لطف حضرت معصومه(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی در پایان خاطرنشان کرد: خوش به حال آنهایی که با نیت پاک و خالص تقاضای حاجات خود از پروردگار را به وسیله اهل بیت(ع) بیان می کنند و کرامت و لطف و رأفت بانوی کرامت و امام رئوف را وسیله ای برای تقرب به خداوند و رفع حوائج خود قرار می دهند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
از همه التماس دعا دارم.
0
0