۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۱۳۵۷۵
با موضوع انسان و رسالت انقلاب اسلامی؛

دوره آموزشی و تخصصی تقویت مبانی اعتقادی جوانان در شهرکرد برگزار می شود

مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار یک دوره آموزش تخصصی ویژه جوانان در قالب برنامه های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با عنوان «انسان و رسالت انقلاب اسلامی» در شهرکرد برگزار خواهد شد.
طرح تقویت مبانی اعتقادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حسین گنجی، مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه این استان، اظهار کرد: بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با حضور اساتید و اندیشمندان دینی از پنجم لغایت بیست و هفتم مردادماه جاری در شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به هماهنگی هایی که برای این طرح استانی صورت گرفته است، تصریح کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر و مفیدتر و تحقق اهداف این حرکت بزرگ فرهنگی از ابتدای سال جلسات هم‌اندیشی با حضور اساتید، علما، مسؤولان نهادهای فرهنگی و دلسوزان این عرصه به ویژه جوانان انقلابی و خودجوش و فعال به صورت مستمر برگزار شد.

گنجی با اشاره به ارسال بیش از ۹ هزار پیام کوتاه با هدف دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی برای موضوع امسال طرح خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادهای مردمی با ارسال 9 هزار پیام کوتاه، دیدگاه‌های مردم  در قالب ۲۰ پیشنهاد اجرایی و ۶۲ موضوع برای سخنرانی دریافت شد و بر این اساس مبنای تدوین برنامه‌های اساتید در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه موضوع خانواده یکی از موضوعات پرتکرار و مورد تأکید در پیشنهادهای مردمی بود که از مجموعه موضوعات مردمی بیش از ۶۵ درصد تعداد ۴۲ موضوع بحث خانواده و موارد مرتبط با آن را پیشنهاد داده بودند، افزود: به همین دلیل با ارائه رهنمود و دقت نظر نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و احترام به پیشنهاد مردمی موضوع بسیار زیبای قرآنی با عنوان بیت المعمور به معنای خانه آباد برای مباحث و سخنرانی و پرسش و پاسخ اساتید در نشست های عمومی انتخاب شد.

دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این موضوع دارای ۳۴ زیر مجموعه و سرفصل است و بیش از ده نفر از اساتید برجسته کشور همچون آیت الله صدیقی، خاتمی، نجم الدین طبسی و حجج الاسلام حسینی قمی، ماندگاری، رفیعی، خسروپناه، عابدی، میرباقری و عالی به تبیین این مسأله مهم و اساسی جامعه می ‌پردازند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: جلسات ویژه عموم مردم، شب‌ها همزمان با نماز مغرب و عشاء در مهدیه مصلای امام خمینی (ره)شهرکرد برگزار می‌ شود و عموم علاقمندان و مردم  ولایت‌مدار می ‌توانند از این فرصت مغتنم و سفره معنوی فراهم شده در استان با حضور گرم و پرشور خود بهرمند شوند.

وی با اشاره به برگزاری یک دوره آموزش تخصصی ویژه جوانان در قالب طرح تقویت مبانی اعتقادی امسال خاطرنشان کمرد: برای نخستین بار یک دوره آموزش تخصصی ویژه جوانان در قالب برنامه های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با عنوان «انسان و رسالت انقلاب اسلامی» از پنجم تا بیست و هفتم مردادماه سال جاری هر روز بعدازظهرها در محل فرهنگسرای بزرگ ارشاد استان برگزار خواهد شد.

گنجی اضافه کرد: در این دوره آموزش تخصصی ۱۶ شناخت اساسی از مبدأ و مقصد حرکت و زندگی انسان مورد توجه قرار می ‌گیرد و برای این قسمت ۳۲ سرفصل تعیین شده است و به ۶ سؤال اساسی و مهم از سوی اساتید برجسته پاسخ داده خواهد شد و سپس نشست با پرسش و پاسخ در ارتباط با همین موضوعات ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: جوانان علاقمند برای شرکت در این دوره آموزشی می ‌توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی واقع در دفتر نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد یا ارسال مشخصات به شماره ۰۹۱۴۰۸۴۸۰۴۱ در فضای مجازی و یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی طرح اقدام به ثبت نام کنند./۹۵۴۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات