۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۱۳۵۷۲
جانشین فرمانده ناجا:

۲۶۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شد/ انهدام یک باند بین المللی قاچاق مواد مخدر در هرمزگان

جانشین فرمانده ناجا از کشف بیش از ۲۶۰ تن مواد مخدر در کشور در ۴ ماهه نخست سال جاری و انهدام یک باند بین المللی قاچاق مواد مخدر در هرمزگان خبرداد و گفت: امسال کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.
سردار مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح پنج اولویت پلیس در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: ناجا با تمام توان برای تحقق این اولویت‌ها اقدام خواهد کرد که در این بین نخستین اولویت مقابله با ورود موادمخدر به داخل کشور است.

وی، از مقابله با توزیع موادمخدر به عنوان دومین اولویت نیروی انتظامی یاد کرد و افزود: به طور جدی پیگیر آن هستیم و تمام تلاش خود را در این راستا به کار می بندیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، پیشگیری را سومین اولویت ناجا عنوان و تصریح کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری، خانواده ها با اهتمام بیشتر مراقبت کنند تا فرزندانشان در دام سودجویان مواد مخدر نیفتند.

سردار مومنی همچنین گفت: مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با سرقت و جرایم عمومی، مبارزه با ورود، توزیع و عرضه مواد مخدر در جامعه، کاهش تصادفات، موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی و آموزش جزو اولویت های ماموریتی نیروی انتظامی است که این موارد به طور کامل توسط همه بازرسان و فرماندهان نیروی انتظامی در استان ها رصد می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 260 تن مواد مخدر در کشور در چهار ماهه اول سال خبرداد و تصریح کرد: از این مقدار، 235 تن توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش آمار کشفیات اظهار کرد: در سال جاری در حوزه مواد مخدر حدود 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشته ایم.

سردار مومنی با اشاره به محموله های مکشوفه قاچاق کالا در چهار ماه نخست سال جاری بیان کرد: حدود 80 درصد از کل کشفیات مواد مخدر در کشور، در مرزهای شرق و حاشیه شرقی 5 استان بوده که نشان از تمرکز پلیس بر جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور از مرزهای شرقی است.

کشف یک تن و ۹۲۰ کیلو مواد مخدر در هرمزگان

وی در ادامه افزود: 69 درصد ار کشفیات مواد مخدر در 4 ماهه نخست سال جاری با کار اطلاعاتی صورت گرفته که نشان از تمرکز پلیس بر کارهای اطلاعاتی است، این کشفیات درحالی به دست آمده که درگیری و فعالیت های ناجا برای کشف مواد مخدر افزایش یافته، اما در این مدت، کاهش 75 درصدی شهدای ناجا را شاهد بوده ایم.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور بکار می بندیم گفت: افزون بر جلوگیری، پیشگیری هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قطعا بدون یشگیری موفق نخواهیم بود.

سردار مومنی از کشف یک تن و 920 کیلو مواد مخدر از یک باند بین المللی در استان هرمزگان خبرداد و افزود: قاچاقچیان به صورت بسیار ماهرانه مواد مخدر را جاسازی کرده بودند که کشف این مقدار از مواد مخدر بدون کار اطلاعاتی غیرممکن بود.

وی از دستگیری نفرات اصلی این باند بین المللی قاچاق مواد مخدر خبرداد و گفت: اعضای این باند در چند استان کشور فعالیت داشتند دستگیر و نفر اصلی نیز در استان هرمزگان دستگیر شد./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات