۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۱۳۵۴۸
امام جمعه موقت کاشان:

حضرت فاطمه معصومه مظهر فضايل اخلاقی و مقامات معنوی است

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اينكه حضرت فاطمه معصومه(س) مظهر فضايل و مقامات است، گفت: اين بانوي بزرگوار اسلام از ابتدا در محيطي تربيت و رشد كرد كه پدر و مادر و فرزندان، همه به فضايل اخلاقي آراسته بودند.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار، خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، امام جمعه موقت کاشان دوشنبه شب در مسجد آيت الله رضوي كاشاني، با تبريك ميلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و برادرش امام رضا(ع) به برگزاري هرچه باشكوه جشن هاي دهه كرامت تأكيد كرد و گفت: اعياد مذهبي بايد توسط مردم با شكوه و با عظمت برگزار شود.   

وي به مقامات و جايگاه حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره كرد و گفت: حضرت معصومه(س) در خانداني كه سرچشمه علم، تقوا و فضايل اخلاقي بود، تربيت شد  و بعد از اينكه پدر بزرگوارش به شهادت رسيد، فرزندش امام رضا (ع) عهده دار امر تعليم و تربيت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نيز بر عهده گرفت.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه، حضرت فاطمه معصومه(س)  از ابتدا در محيطي تربيت شد كه پدر و مادر و فرزندان، همه به فضايل اخلاقي آراسته بودند، گفت: زهدا و تقوا، عبادت، پارسايي، راستگويي، بردباري، استقامت در برابر ناملايمات، بخشندگي و پاكدامني و ياد خدا بودن از صفات برجسته اين خاندان بزرگوار بود.

وي افزود: حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشيع است و مقام علمي بلندي دارد و در روايات امامان معصوم(ع) نيز فضيلت ها و مقامات بلندي را به آن حضرت نسبت مي دهد كه حضرت مظهر فضايل و مقامات است.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه حضرت فاطمه معصومه(س) مظهر فضايل و مقامات است، گفت: اين بانوي بزرگوار اسلام از ابتدا در محيطي تربيت و رشد كرد كه پدر و مادر و فرزندان، همه به فضايل اخلاقي آراسته بودند.

امام جمعه موقت كاشان همچنين به ثواب زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره كرد و گفت: در روايت است كه امام صادق مي فرمايد، براي خدا حرمي است كه  آن مكه است و و براي پيامبراكرم(ص) حرمي است كه آن مدينه است و براي اميرمؤمنان(ع) نيز حرمي است كه آن كوفه است اما حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است.

وي ادامه داد: امام صادق(ع) مي فرمايد، قم كوفه كوچك ما است و بهشت هشت دروازه دارد كه سه دروازه آن به سوي قم است و بانويي از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسي، در آن جا رحلت مي‌كند كه با شفاعت او، همه شيعيان ما وارد بهشت مي شوند.

به گفته وي، زيارت حرم مطهر فاطمه معصومه (س)، سبب اعتماد به نفس انسان و خروج از يأس و نا اميدي در انسان مي شود و انسان را تشويق به تلاش بيشتر و ادامه زندگي مي كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار، گفت: زيارت حضرت فاطمه معصومي(س)، سبب مي شود كه زائر آن حضرت خود را نيازمند خالق خود ببيند و در برابر او خضوع كنند و از مركب غرور و تكبر كه آغاز همه مشكلات است خارج شود و حضرت معصومه(س) را واسطه خود و خدا  قرار دهد.

وي در ادامه به پاداش و ثواب زيارت حضرت فاطمه معصومه نيز اشاره و يكي از مهمترين و بزرگترين وعده ها و پاداش زيارت حضرت را ورود به بهشت به اعلام كرد و يادآور شد: امام جواد(ع) مي فرمايد، هركس عمه ام را در قم زيارت كند، بهشت براي او است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات