۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۵۱۳۵۴۲
حجت الاسلام راشد یزدی:

منطق پلیس محوری برای برخورد با بدحجابی کفایت نمی کند

حجت الاسلام راشد یزدی برخورد پلیس با بدحجابی را اقدامی اشتباه خواند و گفت: اسلام برای چنین پدیده هایی توجه و محبت مستمر والدین به شخصیت دختر را توصیه کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمين  محمد كاظم راشد يزدي شب گذشته در مراسم سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که به منظور افتتاح جشن های دهه کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد به تشریح مقام دختر از منظر قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: درجهان بشری شخصیت دختر از سوی دشمنان بشریت با ابرازهای نوین با منطق غلط و دروغ تساوی بین زن و مرد در حال قتل عام است.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که بشریت به دنبال طرح نظام تساوی زن و مرد برای شکستن اصول و مبانی اسلام ناب محمدی است، عنوان داشت: حقیقت کرامت دختر این است که بتوانیم در چنین بازار هزار رنگی، حقیقت کرامت دختر را حفظ کنیم.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که دین مبین اسلام هیچ اعتقادی به تساوی زن و مرد ندارد، ابراز داشت: اسلام در ذیل بیرق عقل بین شخصیت زن و مرد تفاوت هایی قرار داده است که اساس تعادل خلقت را برقرار می کند.

وی ادامه داد: نظریه تساوی هیچ منطق پذیرفته عقلانی ندارد تا جایی که حتی اگر بین نباتات این منطق بشر خواهانه غلط را حاکم کنیم جهان بشری با بحران طبیعتی خشک مواجه خواهد شد؛ بر این اساس اگر به منظور برقرار کردن قانون تساوی بین درختان، اگر  درختی از سرزمین خاص به دیگر سرزمین ها انتقال داده شود با طبیعتی خشک مواجه خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اگر بین زن و مرد تساوی به معنای تساوی مورد نظر فمینیسم برقرار شود مقدمه افول تمدن بشری از زمین به وجود خواهد آمد، گفت: زن و مرد مانند خورشید و ماه در نظام خلقت در مدار خود قرار دارند و نمی توان در ساحت هرکدام با منطق تساوی دخالت کرد این در حالی است که اسلام مبین معیار اشتراک بین زن و مرد  را بر مدار عقل به تحلیل نشسته است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی به منطق اصیل اسلام در مواجهه با عنصر زن اشاره کرد و اظهار داشت: زن قبل از ظهور اسلام در تمام جوامع باستانی و  تمدن های بشری شخصیتی ذلیل داشته است تا جایی که چین، هند، ایران، یونان و مصر به عنوان کشورهای زنده باستان رفتاری خلاف عقل با زن را در تاریخ خود به ثبت رسانیده اند.

وی ادامه داد: در تاریخ چین باستان آمده است که اگر زنی سه دختر را به دنیا می آورد او و سومین فرزندش را به قتل می رساندند این در حالی است که تاریخ باستان هند چنین نقل کرده است که فرهیخته ترین زن در جوامع هندی آن زنی بود که 40 روز پس از فوت شوهرش خود را به آتش می کشید و خود را محیای همراهی مرد در دیار باقی می کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که امروز همانند دوران جاهلیت غرب با منطق فمینیسم به دنبال قتل عام مقام دختر است، گفت: باید توجه داشت در جاهلیت مدرن شخصیت زن به قتل نمی رسد در حالی که عقلانیت به سبک فیمنیسم همواره به دنبال قتل عام شخصیت دختر است.

وی ادامه داد: تمام مبانی و اختلافات عقلانی اسلام بشری بر مدار شخصیت افراد استوار است این در حالی است که جهان غرب همواره شخصیت زن را مورد ترور مستقیم فلسفه خود قرار داده است.

کارشناس رسانه ملی با انتقاد از منطق پلیسی مواجهه با ناهنجاری بی حجابی اظهار داشت: حجاب از در حیطه اخلاق اسلامی است و نباید با پدیده بد حجابی با ادبیات پلیسی برخورد کرد؛ بر این اساس دین مبین اسلام مبانی حجاب را الگویی از امنیت اجتماعی زن می داند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که در سبک زندگی اسلامی دختر مرکز کانون توجه والدین است، عنوان داشت: بی حجابی باید از ریشه حل شود و ریشه حل معضل بی حجابی توجه مستمر والدین به دختر به عنوان کانون مرکزی و محور محبت در نظام خانواده است.

استاد حوزه علمیه بی محبتی والدین و فرهنگ غلط پسر سالاری در خانواده ها را اساس ناهنجاری های اجتماعی همچون بی حجابی توصیف کرد و گفت: اسلام والدین را به توجه و محبت مستمر به شخصیت دختر در نظام خانواده دعوت کرده است و این حقیقت نباید مغفول بماند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات