۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۵۱۳۵۳۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

جوانان نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت نباشند

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به هجمه های فراوان دشمنان اسلام که هویت دینی مسلمانان را تهدید می کند، از جوانان خواست که نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت نباشند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در مراسمی که شب گذشته به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) در مجتمع امام خمینی(ره) واقع در گلزار شهدای قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) مظهر تقوا بودند، گفت: به یقین ایشان تقوای بالایی داشتند که یار و یاور امام زمان خودشان بودند؛ امروزه هم ما باید از حضرت معصومه(س) الگو بگیریم و با رعایت تقوای الهی درجات معنوی خود را افزایش دهیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: در زمان جبهه مشاهده کردیم که هرکس از تقوای بیشتری برخوردار بود شهادتی زیباتر و به یاد ماندنی تر داشت و الگوی بسیاری از جوانان قرار گرفت؛ به یقین کسی نمی تواند ادعای یاری امام زمان(عج) را داشته باشد، اما نسبت به امور و مسائل روز جامعه بی تفاوت باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «جوانان باید روحیه جهادی داشته باشند»؛ این جمله از ایشان شامل همه عرصه ها اعم از درس خواندن، کار کردن و غیره می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: اگر در روزهای جبهه و جنگ جوانان فعالیت بسیاری داشتند و مدت ها برای عملیات ها بیداری می کشیدند، دلیلش این بود که باور داشتند گرگی همچون صدام، آمریکا و غیره به دنبال دریدن ارزش های دینی است، اما متأسفانه امروزه جوانان باور ندارند که فضای مجازی، آمریکا، داعش و غیره به دنیال دریدن هویت اسلام هستند و نسبت به مسائل بی تفاوت هستند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان آیه شریفه «قل انما بشر مثلکم یوحی الیّ» اظهار داشت: انبیای الهی، امامان معصوم(ع)، شهدا و دیگر اولیای الهی هم مانند ما بوده اند و نباید آنها را از خود استثنا کنیم؛ تفاوت آنها با ما این است که گوهر وجودی خود را شناخته اند و به درجات رفیع بندگی رسیده اند.

وی اضافه کرد: بعضی از شهدا بودند که تا یک هفته قبل از شهادت حتی نماز هم نمی خواندند، اما توبه حقیقی به جا آوردند و ارتباط حقیقی با معبود خودشان برقرار کردند و به مراتب عالی عبودیت دست یافتند؛ ما هم می توانیم به معنویت حقیقی دسترسی پیدا کنیم، امام به شرط اینکه خودسازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به تبیین وظایف مؤمنان در قبال اهل بیت(ع) پرداخت و عنوان کرد: اولین وظیفه ما نسبت به معصومین(ع) این است که نسبت به ایشان «محبت» داشته باشیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا دومین وظیفه مؤمنان در برابر اهل بیت(ع) را اینگونه توصیف کرد: مؤمن باید نسبت به معصومین(ع) «معرفت» داشته باشد، یعنی سیره و منش ایشان را به خوبی بشناسد و در متن زندگی خود پیاده کند.

وی سومین وظیفه مؤمنان در برابر اهل بیت(ع) را «شباهت» به ایشان دانست و بیان کرد: امروزه این ارزش در جامعه رو به فراموشی است، چراکه «دروغ گویی» که مورد ذم معصومین(ع) بوده است در جامعه به ویژه میان برخی مسؤولان رواج پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری «نصرت دهی» به اهل بیت(ع) را وظیفه چهارم مؤمنان معرفی کرد و ابراز داشت: در این زمینه باید با تمام وجود خودمان مبانی معصومین(ع) را مو به مو در متن زندگی پیاده کنیم و برای ترویج آن تبلیغ کنیم تا مرهم دردهای بی شمار اهل بیت(ع) باشیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان با اشاره به اینکه وجود نازنین حضرت معصومه(س) در قم سبب تبدیل شدن قم به مرکز نشر معارف اسلام شده است، گفت: جوانان باید از این ظرفیت بی کران برای سیراب شدن به لحاظ معرفتی استفاده کرده و بهره ببرند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات