۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۱۳۵۰۵
امام جمعه بابل:

مسؤولان دولتی اقتصاد مقاومتی را فراموش کرده اند

امام جمعه بابل با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان دولتی فراموش شده است، گفت: افزایش شدید واردات و گرانی های اخیر نشانه آشفتگی در مدیریت اقتصادی کشور و فراموشی اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شامگاه امروز در دیدار جمعی از جوانان انقلابی شهرستان بابل با اظهار نگرانی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، گفت: متاسفانه در حوزه اجرایی کشور شاهد سردرگمی و به نوعی بلاتکلیفی هستیم و گویا برخی از مسؤولان منتظرند تا از سمت خود کنار بروند.

وی افزود: متاسفانه این آشفتگی ها در حوزه تصمیم گیری و اجرایی کشور در حالی وجود دارد که مردم با مشکلات زیادی در ابعاد مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی مواجه هستند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل به نگرانی های کارشناسان و دلسوزان کشور در حوزه اقتصاد پرداخت و تصریح کرد: امروز وضعیت مدیریت اجرایی کشور به گونه ای رها شده است که گویا مدیران دستگاه های اجرایی در برزخ مدیریتی قرار دارند.

وی ادامه داد: آشفتگی های اقتصادی که در قبل از انتخابات وجود داشت متاسفانه در فضای بعد از انتخابات تا استقرار دولت دوازدهم و حرف های ضد و نقیض در خصوص تغییر و تحول حوزه مدیران کشور، تشدید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از نشانه های آشفتگی در حوزه  اقتصاد کشور را در افزایش شدید واردات بیان کرد و گفت: متاسفانه در این چند مدت بر اساس برخی آمارها شاهد سه برابر شدن واردات به کشور هستیم و کسی پاسخگوی این مساله نیست.

وی تاکید کرد: در حالی صنایع داخلی با بحران و تعطیلی مواجه هستند به لطف دولت، واردات روغن مضر پالم به کشور به بیش از دو برابر افزایش یافته است و دولت مالزی بابت این واردات برای رونق اقتصاد خود از ایران تقدیر می کند.

امام جمعه بابل با بیان این که متاسفانه همخوانی بین حوزه سیاسی و اقتصادی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حالی که کشوری مانند مالزی در همراهی با آل سعود بدترین مواضع را در برابر جمهوری اسلامی اتخاذ می کند، دولت واردات از این کشور را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: وضعیت نگران کننده واردات در کشور به حدی است که شاهد واردات آب معدنی و رب گوجه فرنگی از چین هستیم تا چند کارخانه باقیمانده هم رو به تعطیلی برود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از نگرانی های کشور را در گرانی های اخیر بیان کرد و گفت: مواد غذایی به ویژه گوشت، مرغ و حبوبات روند فزاینده قیمت پیدا کرده است و مردم از این وضعیت آشفته در کنار مشکلات پیش آمده برای برخی موسسات مالی نگران هستند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص گویا ازسوی مسؤولان دولتی رو به فراموشی نهاده شده است.

استاد حوزه علمیه مسائل اخیر اقتصاد کشور را ناشی از بی مدیریتی عنوان کرد و اظهار داشت: کشور با آن همه پتانسیل وظرفیت های بالقوه و داشته های عظیم اقتصادی، شایسته وضع کنونی نیست و اگر اهتمام و توجه عملی به اقتصاد مقاومتی به جای واردات از هم گیسخته می شد، وضعی به مراتب بهتر از وضع کنونی را شاهد بودیم./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات