۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۵۰۱
در جشن بزرگ شمیم ریحان؛

پویش ملی دختران ایران زمین رونمایی شد

جشن بزرگ شمیم ریحان از سوی مجمع مردمی نهاد جوان ستایشگر با عنوان «ویژه برنامه دختران جوان قم عصر امروز با حضور پرشور بانوان شهر مقدس قم به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد.
میلاد حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن بزرگ شمیم ریحان از سوی مجمع مردمی نهاد جوان ستایشگر با عنوان «ویژه برنامه دختران جوان قم عصر امروز با حضور پرشور بانوان شهر مقدس قم به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در مجتمع شهرداری قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، زهره عباسی در این جلسه مناسبت ها، میلادها و شهادت های اهل بیت(ع) را به دریا تشبیه کرد و گفت: ما زنان به سان آبکش هستیم که درون آب قرار گرفته ایم، یک آبکش مادامی که در آب باشد پر است، اما وقتی از آب بیرون بیاید دیگر هیچ آبی در آن جای نمی گیرد؛ مناسبت ها برای این است که ما الگوی زندگی خود را اهل بیت(ع) قرار دهیم و ظرف وجود خود را از معارف ایشان پر سازیم.

روانشناس کودک و نوجوان ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که حضرت معصومه(س) با اینکه تا پایان عمر بابرکت خودشان ازدواج نکردند، چگونه به عنوان یک دختر به چنین جایگاه والا و بالایی دست یافتند که امام جواد(ع) درباره ایشان فرمودند «هرکس قبر عمه مرا در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود».

وی با بیان اینکه 78 درصد دخترها از زندگی خود ناراضی هستند، اظهار داشت: 10 درصد دیگر از آنها در مرز اختلال، اضطراب و غیره هستند که با اندکی توجه در آنها درمی ‌یابیم که اینها افرادی هستند که دید منفی به زندگی دارند.

عباسی زنان را به ستون خیمه تشبیه کرد و عنوان داشت: یک ستون وقتی در جای خود ثابت بماند و خم نشود قوام خیمه پابرجا خواهد ماند؛ بر این اساس اگر زنان جامعه ما هویت خودشان را به خوبی بشناسند در آينده جامعه ای شکوفا خواهیم داشت.

روانشناس کودک و نوجوان به تبیین روش‌هایی برای قوام بخشی به هویت زنان پرداخت و بیان کرد: زنان باید تصمیم بگیرند که درجه خود‌آگاهی و اعتماد به نفس خودشان را بالا ببرند و در زندگی مثبت‌گرا باشند.

گفتنی است، در این مراسم از پویش ملی دختران ایران زمین توسط خانم سیدی از هنرپیشگان عرصه تلویزیون رونمایی شد./۸۴۱/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات