۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۱۳۵۰۰
امام جمعه زنگی آباد:

مسؤولیت اساسی دولت و نظام اسلامی ارتقای بعد معنوی و مادی مردم است

امام جمعه زنگی آباد با بیان اینکه دولت باید در جامعه فرصتهای مناسبی را برای مردم ایجاد کند، گفت: مسؤولیت اساسی دولت و نظام اسلامی ارتقای بعدی مادی و معنوی مردم است.
حجت الاسلام ابراهیم سیفی

حجت الاسلام ابراهیم سیفی، امام جمعه شهر زنگی آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت:امروزه ما در جامعه باید از امت و امام به جای کلمه شهروند استفاده کنیم، از این رو امت و امام یک اصطلاح دینی، قرآنی و معنوی است، همچنین ما معتقد هستیم که جامعه اسلامی در جهت هدایت فکری، معنوی و مشکلات اقتصادی جامعه و مردم مسؤول است.

وی افزود: ما در جامعه تنها مستضعف اقتصادی نداریم بلکه مستضعف فکری نیز داریم، بر این اساس مستضعف فکری مهم تراز مستضعف اقتصادی است، لذا مستضعف فکری ممکن است نیاز بیشتری به کمک و هدایت مسوولان و جامعه داشته باشد تا انهایی که مستضعف اقتصادی هستند.

امام جمعه زنگی آباد تاکید کرد: مسوولیت اساسی دولت و نظام اسلامی ما رفع گرفتاری مردم است؛ از این رو فلسفه وجودی این نظام و دولت برای پیشرفت مردم و توضیع عادلانه ثروت وامکانات برای تمام مردم واقشار جامعه به صورت یکسان است.

وی ادامه داد: دولت باید در جامعه فرصتهای مناسبی برای مردم ایجا کند تا مردم به رفاه برسند، همچنین امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است دولتمردان ما کمتر به این مورد می پردازند و ما امیدوار هستیم که دولتمردان و مسوولان به این موضوع بیشتر اهمیت دهند تا شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.

حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: در جامعه ما بعضی از جریانهای سیاسی متاثر از عوامل خارجی است، بر این اساس عده ای مرتب فکر خود را با افکار و سیاستهای خارجی که مطرح می شود تنظیم می کنند، بنابراین وقتی یک جریان سیاسی مرتب تحت تاثیر القائات دشمنان ما در خارج از کشور است باید سیاست گذاری آن طوری تنظیم شود که در جامعه ما مشکلی ایجاد نشود.

وی به مسأله حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: بعضی از جریانهای فرهنگی به دنبال آن هستند که نگاه غرب به حجاب را در جامعه حاکم کنند از این رو دولتمران، مردم و جریان اصول گرای متدین و تابع ولایت فقیه  باید به دنبال این باشند که فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه حاکم و رواج دهند.

امام جمعه زنگی آباد اظهار داشت: انچه که امروزه در جامعه به آن توجه داشته باشیم آن است که با توجه به شرایط منطقه تمام مسوولان باید دست به دست هم دهند و فرمایشات رهبری را مد نظر قرار داده و اجرا کنند، همچنین ما معتقد هستیم که رفع مشکلات کشور چه در خارج و چه در داخل تبعیت مسوولان عزیز از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام سیفی در پایان خاطر نشان کرد: اگر در جامعه دلسوزان نظام انتقاد دارند دولتمردان باید به این انتقادها گوش دهند، از این رو یکی از نمونه های این انتقادها را در سند2030 مشاهده می کنیم که انتقاد تعدادی از منتقدین بود که این سند در آموزش پیاده نشد و اگر چنین اتفاقی رخ می داد خسارت جبران ناپذیری برای جامعه داشت./866/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات