۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۱۳۴۹۵
آیت الله توکل:

خدمت به نماز جمعه، خدمت به اسلام و ارزش ها است

نماینده مجلس خبرگان رهبری حضور باشکوه نمازگزاران را در نمازجمعه بابل کم نظیر دانست و گفت: خدمت به نماز جمعه خدمت به اسلام، انقلاب و ارزش ها است و بسیاری از مشکلات جامعه به برکت نماز جمعه رفع شد.
آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل آیت الله توکل دیدار با نمازجمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار اعضای ستاد نمازجمعه بابل با اشاره به اهمیت جایگاه نمازجمعه، گفت: نمازجمعه عبادتی است که با سیاست آمیخته است و از مشخصات حکومت اسلامی شمرده می شود.

وی افزود: نمازجمعه از برکات خاص انقلاب اسلامی است که بصیرت دهنده و جهت دهنده به آحاد امت اسلامی شمرده می شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر این مطلب که بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ما بعد از انقلاب به برکت نمازجمعه رفع شد، اظهار داشت: نمازجمعه یک مرکز برای ارتباط مستقیم و دو سویه میان مسؤولان نظام اسلامی و مردم است و نهاد نمازجمعه نقشی به سزا برای کارکرد قدرتمندانه نظام اسلامی دارد.

وی ادامه داد: مطالبات انقلاب هم در حوزه گفتمانی و هم در حوزه رسیدگی به مشکلات مردم از تریبون نمازجمعه و صحن مصلای جمعه باید بیان شود.

آیت الله توکل نمازجمعه بابل را از نمازهای پیشرو و موفق جمعه در سطح کشور بیان کرد و اظهار داشت: نخستین نمازجمعه به فرمان امام راحل در سطح منطقه در شهرستان بابل به امامت مرحوم آیت الله روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در استان اقامه شد و خوشبختانه فرزند ایشان به خوبی جای پدرشان را پر کرد.

وی از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین روحانی به عنوان یکی از چهره های خدوم در  عرصه روحانیت نام برد و تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل یک شخصیت انقلابی، دلسوز و با بصیرت است که عزت و افتخار شهرستان بابل محسوب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری داشتن درد دین را از ویژگی های امام جمعه بابل بیان کرد و گفت: تسلط ایشان هم در حوزه فقه و مسائل دینی و هم در حوزه سیاسی موجب شده است که خطبه های نمازجمعه بابل از نظر محتوایی و هم از نظر معارف دینی پربار، محکم و به روز باشد.

وی افزود: با همه توان از حجت الاسلام و المسلمین روحانی حمایت می کنم و اعضای ستاد نمازجمعه بابل همه تلاش خود را برای خدمت بیشتر در ستاد و اجرای منویات امام جمعه بابل به کار ببندند.

آیت الله توکل حضور باشکوه نمازگزاران را در نمازجمعه بابل کم نظیر بیان کرد و تصریح کرد: خدمت به نمازجمعه خدمت به اسلام، انقلاب و ارزش ها است و خداوند متعال نگاه و عنایت ویژه ای به این عمل عبادی و سیاسی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از حضور جوانان هم در ستاد و هم در نمازجمعه بابل بر لزوم ثبت تجربیات ستاد نمازجمعه تاکید کرد و اظهار داشت: با نگارش و درج تجربه های به دست آمده در طول 38 سال عمر نمازجمعه بابل و بهره گیری از تجارت ستاد موفق کشور، مسیر رو به تعالی را در عرصه نمازجمعه طی کنید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات متعدد مردم در جامعه، خواستار مطالبه گرایی مشکلات مردم از تریبون نمازجمعه شد و گفت: مسؤولی که در کشور کار در شان نظام اسلامی انجام نمی دهد، باید از موجب مطالبات مردمی احساس خطر کند.

وی دولت را موظف به پاسخگویی در برابر مشکلات مردم و تحقق وعده ها برای حل مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: نباید هیچ مسؤول اجرایی خود را از نمازجمعه جدا بداند و نسبه به آن بی  اهمیت باشد.

آیت الله توکل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قرارگاه نامیدن نمازهای جمعه در حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: یکی از کارکرد های مهم رسانه نمازجمعه، تطهیر ذهن ها از شبهات رسانه های معاند و دشمنان در عرصه های مختلف جامعه ما است و باید از این ظرفیت برای تقویت نظام اسلامی و ولایت استفاده درست و کافی شود./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات