۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۱۳۴۸۷
شهردار قم:

در صدد تقویت زیرساخت های فرهنگی در قم هستیم

شهردار قم با بیان این که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران محور حرکت ها مسائل و موضوعات فرهنگی است، گفت: دنبال این هستیم که زیربنای فرهنگی در شهر مقدس قم تقویت شود.
سقائیان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار شهر مقدس قم ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت کشور که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تأکید بر ترویج فرهنگ و معارف اسلامی گفت: معارف اهل بیت(ع) و ترویج برنامه های حرم های مطهر چیزی جز ترویج و گسترش معارف حقه اسلامی نیست.

وی افزود: وظیفه انسان ها در حقیقت ذکر این معارف حقه است و همانگونه که در قرآن کریم توصیه شده انسان ها باید ایام الله را متذکر شوند، باید با یک حرکت وحدت گونه باید آنچه که هست و حقیقت دین اسلام به شمار می رود را برای جامعه و جهانیان مطرح کنیم.

سقائیان نژاد با بیان این که آنچه که انسان ها انجام می دهند ظاهر کار به شمار می رود باطن مزین شده است، اظهار داشت: مباحثی درباره قم که از زبان ائمه طاهرین(ع) بسیار است از این رو روح شهر مزین به معارف شده و ما به دنبال این هستیم که ظاهر شهر را مزین کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن ادامه داد: وقتی که منبع فرهنگی در داخل شهری وجود داشته باشد باطن شهر مزین شده و به مدینه تبدیل می شود اما ما تصور می کنیم که اگر در و دیوار شهر آباد شود شهر را آباد کرده ایم در صورتی که روح مسأله مطرح است.

شهردار قم با بیان این که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران محور حرکت ها مسائل و موضوعات فرهنگی است، ابراز داشت: درست است که مسائل اقتصادی و سیاسی مهم به شمار می روند اما حرکت انقلاب اسلامی حرکتی فرهنگی محسوب می شود.

وی عنوان کرد: دهه کرامت برای این است که متذکر ایام شویم و سلوک اهل بیت طاهرین(ع) را در این ایام ترویج کنیم، تبلور این مسأله در حرم های مطهر به ویژه حرم امام رضا(ع) و حرم معصومه(س) است، از این رو همه دست به دست هم می دهیم که متذکر معارف باشیم و شهرداری قم نیز در همین راستا حرکت کرده است.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که زیربنای فرهنگی در شهر مقدس قم تقویت شود، از این رو به مسجد محوری و مباحثی که به آن فرهنگ اطلاق می شود اهتمام داریم، امسال دو حرکت نمادین اضافه شده که یکی کاروان گل است که به صورت نمادین در شهر قم به راه خواهد افتاد و دیگری رونمایی از کتاب خواهر خورشید است که تمام تصویر بوده و تقدیم مردم قم خواهد شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات