۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۱۳۴۷۸
سردار مومنی تاکید کرد؛

تلاش برای به صفر رساندن قاچاق کالا/ پلیس در گمرکات کشور مستقر می شود 

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر تلاش برای به صفر رساندن قاچاق کالا و رونق کسب، استقرار پلیس در گمرک را کمک به امر کنترل کالا دانست و گفت: تمامی نظارت ها و بازرسی ها در گمرکات طبق روال قبل صورت می گیرد و پلیس به افزایش این نظارت ها کمک می کند.
سردار مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار اسکندر مومنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا که بعدازظهر امروز با حضور کلیه معاونان فرماندهی ناجا و استاندار هرمزگان و مسؤولین گمرک استان هرمزگان و همین طور فرمانده انتظامی هرمزگان و معاونان وی با دستورکار پیشگیری از ورود کالای قاچاق به کشور در بندرعباس برگزار شد گفت: در این جلسه، پیرامون چگونگی کاهش قاچاق و افزایش پیشگیری از آن مباحثی مطرح شد.

وی، استقرار پلیس در گمرک را یکی از راهکارهای کاهش قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: به منظور اجرای این طرح، هماهنگی ها و اقدامات قانونی آن در مرکز انجام شده و تنها هماهنگی های اجرایی آن در استان هرمزگان صورت گرفت و پس از بررسی میدانی از گمرک، تصمیم نهایی در خصوص استقرار پلیس در گمرگ،اخذ و مقرر شد تا ظرف یکی دو ماه آینده محقق شود.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه کشف کالای قاچاق هدف نیروی انتظامی نیست بلکه هدف اصلی پیشگیری و جلوگیری از ورود کالای قاچاق است، تصریح کرد: باید کاری کرد که ورود کالای قاچاق به صفر برسد تا کسب و کار با کاهش و از بین رفتن قاچاق رونق گیرد.

سردار مومنی با بیان اینکه کالای قاچاق که مبتنی بر کمی ارزانی، اما همراه با بی کیفیتی به مصرف کننده و تولیدکننده ضرر می رساند ابراز داشت: به منظور کاهش ورود کالای قاچاق به کشور، درحال حاضر حدود 15 دستگاه ایکس ری در گمرکات کشور نصب شده و به نصب 30 الی 35 دستگاه دیگر در کشور نیاز است تا این رقم به 50 دستگاه برسد.

جانشین فرمانده ناجا، نصب دستگاه های ایکس ری جدید در گمرکات کشور را هدفگذاری نهایی ناجا عنوان کرد و با تاکید بر کنترل خودرو درحال حرکت گفت: با نصب دستگاه ایکس ری جدید، خودرو درحال حرکت کنترل می شود و این کار از توقف و ایجاد صف ها و ترافیک های طولانی و خراب شدن کالا جلوگیری می کند، امید است در ظرف یک یا دوسال آینده این امر محقق شود.

وی، کنترل تمام شمار کانتینرها را از دیگر موضوعات بیان شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: با توجه به خروج روزانه حدود 3 هزار کانتینر درحال حاضر به صورت رندوم از گمرک، تنها حدود 10 الی 11 درصد از آنها کنترل می شوند، در این جلسه به تصمیم گیری شد که در آینده ای نزدیک به جایی برسیم که صدردصد کانتینرها به صورت مکانیزه کنترل شوند.

سردار مومنی، استقرار پلیس در گمرک را نوعی کمک به آنان در کنترل کالا دانست و گفت: تمامی نظارت ها و بازرسی ها در گمرکات طبق روال قبل صورت می گیرد و پلیس به افزایش این نظارت ها کمک می کند.

وی از استقرار کامل پلیس در گمرکات استانها در تابستان سال جاری خبرداد و تصریح کرد: با توجه به انجام حدود 60 درصد صادرات و واردات کشور در استان هرمزگان، این استان در اولویت اصلی ناجا برای اجرای این طرح است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به افزایش 52 درصدی کل کشفیات و همچنین رشد 26 درصدی کشف پرونده های بالای 500 میلیون تومان در سه ماهه نخست سال جاری، از کشف 150 فقره پرونده کالای قاچاق بالای 500 میلیون تومان در این مدت خبرداد و گفت: افزایش چشمگیری در زمینه دستگیری قاچاقچیان و همچنین ارزش ریالی قاچاق کالا صورت گرفته و در این زمینه با رشد 106 درصدی نسبت به سال 94 و 95 روبه رو بوده ایم.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان هرمزگان در زمینه کشف کالای قاچاق و همچنین کاهش چشمگیر جرائم به ویژه جرائم خشن، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و گروگان گیری در استان هرمزگان گفت: با تداوم این روند تا پایان سال، استان هرمزگان جزء رتبه های اول در کشور خواهد بود./851/پ202/ب1

ارسال نظرات