۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۱۳۴۲۰
معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی بندر امام خبرداد؛

خدمات عمومی به مناطق محروم از سوی طلاب در سال تحصیلی جدید

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) بندر امام گفت: در سال تحصیلی جدید طلاب این مدرسه در قالب گروه های جهادی برای ارائه خدمات عمومی به مناطق محروم اعزام می شوند.
معاونت تهذیب اردوی جهادی طلاب

حجت الاسلام مرتضی رستم بیگی، معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی بندرامام، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز درباره فعالیت های امور تهذیبی این حوزه، اظهار داشت: شعار امسال که بنا به پیشنهاد مدرسه ما در جلسه معاونت تهذیب حوزه های علمیه استان تصویب شد، طلبه مومن انقلابی بود و به همین جهت، برنامه های تهذیبی ما به سه محور تقسیم بندی شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی بندر امام در ادامه بیان داشت: سه محوری که در برنامه های تهذیبی تقسیم شد عبارت است از بحث ایمان طلبه، انقلابی بودن طلبه و بحث علمی خود طلاب که در این سه زمینه حوزه علمیه امام خمینی بندر امام بسیار موفق ظاهر شد.

این مقام مسؤول درباره بحث انقلابی بودن طلاب، ابراز داشت: درباره بحث انقلابی بودن برای طلاب، دو مسابقه در قالب منشور روحانیت و فرمایشات و وصایای امام راحل برگزار شد.

حجت الاسلام رستم بیگی درادامه فعالیت های تهذیبی درباره بحث انقلابی بودن طلاب، افزود: نشست های بصیرتی سیاسی برای طلاب در چند جلسه تشکیل شد که سخنرانان و مدرسان این جلسات حجت الاسلام روانبخش و سردار اباذری معاون دانشگاه امام حسین(ع) بودند و هچنین دیدارهای مستمر با خانواده های شهدا از دیگر فعالیت های امور تهذیبی بود.

وی با تشریح فعالیت های معنوی امور تهذیبی حوزه علمیه امام خمینی بندرامام، اذعان داشت: تاکید بر نماز جماعت و شب زنده داری ومناجات قبل از نماز صبح که در حوزه پخش می شد از جمله فعالیت های معنوی حوزه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی بندرامام خاطرنشان کرد: به علاوه سه محوری که در سال تحصیلی 95-96 داشتیم، بنا داریم محور جدیدی را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از سال تحصیلی جدید به آن سه محور اضافه کنیم و آن خدمات عمومی به جامعه که قرار است از سوی طلاب صورت بگیرد.

این مقام مسؤول در ادامه بیان کرد: قصد داریم در سال تحصیلی جدید یک گروه جهادی از خود طلاب تشکیل شود که در طول سال تحصیلی به مناطق محروم و فقیرنشین برای ارائه خدمات عمومی و جهادی اعزام شوند.

حجت الاسلام رستم بیگی درباره فعالیت های ورزشی طلاب، گفت: ورزش هایی همچون شنا، فوتبال، والیبال و پینگ پنگ از فعالیت های ورزشی طلاب در حوزه علمیه امام خمینی بندر امام است، که گهگاهی این ورزش ها با حضور خود مدیر مدرسه صورت می گیرد.

وی در پایان درباره بحث کتابخوانی طلاب در حوزه، ابراز داشت: متاسفانه کتابخانه حوزه علمیه امام خمینی(ره) بندر امام از امکانات مطلوب و کتب زیادی برخوردار نیست؛ اما با این حال طلاب حوزه که تعداد آن ها 65 نفر است، اکثرا از کتب کتابخانه حوزه استفاده می کنند./۹۴۵۳/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات