۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۱۳۳۸۰
سردار مومنی مطرح کرد؛

کاهش ورود کالای قاچاق به کشور رویکرد جدی نیروی انتظامی

جانشین فرمانده ناجا با ابراز تاسف از فرآیند نامناسب امحای کالای قاچاق در کشور، گفت: رویکرد جدی نیروی انتظامی در سال اقتصاد مقاومتی کاهش ورود کالای قاچاق به کشور است.
سردار مومنی بازدید از کشفیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار اسکندر مؤمنی امروز در حاشیه سفر به استان هرمزگان و بازدید از تازه‌ترین کشفیات پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در این استان در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کشفیات کالای قاچاق در کشور از سوی نیروی انتظامی و رشد بیش از 50 درصد کشفیات در سال ۹۵ نسبت به سال 94 گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال نیز میزان کشفیات کالای قاچاق از سوی نیروی انتظامی نسبت به مدت مشابه 52 درصد افزایش را نشان می‌ دهد و بسیاری از کشفیات پلیس در حوزه کالای قاچاق، از مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند.

وی در ادامه از پیگیری مقابله و برخورد با باندهای بزرگ همچون گذشته با تمرکز بر فعالیت‌های اطلاعاتی خبرداد و افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور که ضربه اساسی به اقتصاد ملی ما وارد می‌کند، انجام می شود.

جانشین فرمانده ناجا، بررسی نحوه و چگونگی استقرار دائمی پلیس در مبادی گمرکی کشور را از اهم اهداف سفر به استان هرمزگان عنوان کرد و ابراز داشت: هماهنگی‌های قانونی لازم در این زمینه با گمرک و دیگر دستگاه‌ها صورت گرفته است.

سردار مومنی از استقرار کامل پلیس در گمرکات استان هرمزگان در ظرف یک یا دو ماه آینده خبرداد و گفت: شیوه، نحوه و چگونگی این استقرار در این سفر مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: مجوزها و فرآیندهای قانونی برای استقرار نیروی انتظامی در مبادی قانونی ورود و خروج کالا گرفته شده است و نیروی انتظامی با همکاری گمرک جهت نظارت و برخورد با قاچاقچیان کالا تا پایان تابستان در مبادی ورودی مستقر خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا، افزایش هزینه قاچاق و تشدید عوامل بازدارندگی را عامل مهم و موثری در کاهش قاچاق دانست و با ابراز تاسف از نامناسب بودن فرآیند امحاء کالاهای قاچاق در کشور گفت: قاچاقچی با طی مراحلی و پرداخت جریمه مجددا کالا را به چرخه فروش کشور وارد می کند، اما اگر جرائم سنگین بریده شود قاچاقچی متضرر خواهد شد و طبیعتا دیگر اقدام به ورود کالا از راه های غیرقانونی نمی کنند.

سردار مومنی با بیان اینکه عمده کشفیات کالاهای قاچاق از سوی نیروی انتظامی از مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند تصریح کرد: مکانیز شدن تمامی فرآیندهای واردات و صادرات کالا از مبدا تا مقصد راهکاری است که می تواند در کاهش ورود کالای قاچاق به کشور موثر باشد که این یکی از اولویت ها و درخواست هاست.

وی، پیشگیری و بازدارندگی از ورود کالای قاچاق به کشور و مقابله و برخورد با باندهای بزرگ قاچاق کالا را از دیگر اولویت‌های پلیس ذکر کرد که به طور جدی در دستور کار خود قرار گرفته است.

جانشین فرمانده ناجا، در ادامه از شفاف سازی اطلاعات، ایجاد فرصتهای برابر صادرات و ایجاد تسهیلات لازم برای تجارت قانونی به عنوان دیگر راهکارهای کاهش قاچاق نام برد و افزود: رویکرد جدی نیروی انتظامی در سال اقتصاد مقاومتی کاهش ورود کالای قاچاق به کشور است./۸۵۱/پ202/ب1

ارسال نظرات