۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۱۳۳۷۸
آیت الله فقیه یزدی:

حوزه علمیه قم بر سفره کرم کریمه اهل بیت نشسته است

استاد درس خارج حوزه علمیه رونق حوزه علمیه را در سایه کرامت حضرت معصومه(س) دانست و از شفاعت و کرامت به عنوان دو ویژگی برجسته آن حضرت نام برد.
فقیه یزدی

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فضایل و ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه(س) عنوان کرد: آن حضرت در میان امامزادگانی که از نسل پیامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) هستند؛ جایگاه ویژه ای دارند و مانند نگینی در بین امامزادگان می درخشند.

وی افزود: یکی از ویژگی های برجسته آن حضرت، معصوم بودن ایشان است که لقبشان هم از این موضوع گرفته شده که این عصمت اکتسابی در بسیاری از امامزادگان وجود دارد اما در وجود حضرت معصومه(س) به صورت ویژه متبلور است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: مقام علمی حضرت معصومه موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و در واقع ایشان عالمه ای بودند که تسلط به بسیاری از علوم داشتند بگونه ای که مطالب بسیار زیادی از قرآن و روایات توسط ایشان بیان و به وسیله بانوان معاشر آن حضرت منتشر شده است.

آیت الله فقیه یزدی مقام شفاعت را از ویژگی های برجسته حضرت معصومه(س) دانست و خاطرنشان کرد: درباره شفاعت آن حضرت بیان شده است که شفاعت عام ایشان به همه مردم می رسد و این موضوع برای همه مردم عمومیت دارد و در روایات بیان شده است که اگر فردی یک شب در قم بماند و آن حضرت را زیارت کند به ثواب بی پایانی دست می یابد.

وی اضافه کرد: صفت کرامت از دیگر صفات برجسته آن حضرت است که این قضیه از آیه شریفه«و لقد کرمنا بنی آدم» گرفته شده است که نشان دهنده کرامتی است که خداوند به انسان عطا کرده و این ویژگی در وجود حضرت معصومه(س) به صورت خاص و ویژه وجود دارد تا جایی که آن حضرت را کریمه اهل بیت(ع) نامیده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: از دیگر ویژگی های برجسته آن حضرت، وابستگی دیگر امامزادگان به ایشان است و بسیاری از امامزاده ها مانند پروانه بر گرد شمع وجود آن حضرت می چرخیدند.

آیت الله فقیه یزدی ابراز کرد: حضور حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم سبب رونق و کمال حوزه علمیه قم شده است و این حوزه علمیه که در جهان اسلام بی نظیر است بر سفره کرم آن حضرت نشسته است و از این کرامت بهره می برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله همه مردم بتوانند از خوان کرامت و عنایت آن حضرت بهره مند شده و توفیق زیارت ایشان که سبب واجب شدن بهشت برای انسان می شود نصیب همه شود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات