۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۱۳۳۵۳
حجت الاسلام ارباب سلیمانی خبر داد؛

برگزاری ۳۵۰ هزار مراسم جشن در دهه کرامت

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با تأکید بر این که باید از ظرفیت اهل بیت(ع) برای وحدت شیعه و سنی استفاده شود، گفت: یکی از برنامه ها استفاده از ظرفیت دهه کرامت برای وحدت آفرینی بین شیعه و سنی است.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی رییس شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت کشور امروز در دیدار جمعی از مراجع و علما با گرامیداشت ایام دهه کرامت، برنامه های این دهه را تشریح کرد.

وی ازآستان قدس رضوی، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، آسان حضرا شاهچراغ، مجمع جهانی اهلبیت، آستان حضرت عبدالعظیم، مرکزمدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان صداوسیما، ستاد کل نیروهای مسلح وزارت کشور و سازمان بسیج به عنوان بخشی از  دستگاه های مشارکت کننده در برنامه های دهه کرامت نام برد.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان این که 34 دستگاه و نهاد دربرنامه های دهه کرامت مشارکت دارند، اظهار داشت: از سال 87 این حرکت آغاز شده و بعد از تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب به قم این حرکت از شتاب بیشتری برخوردار شد و این نهادها برنامه های دهه کرامت را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه آستان های مقدس همراهی بسیار شایسته ای داشتند و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفت، یکی از بحث های مطرح شده کارگروه محتوایی برنامه ها است که پایگاه آن در قم قرار دارد و برنامه ریزی های مهمی انجام می دهد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این که عناوین روزهای دهه کرامت به اختصار انتخاب شده است، ابراز داشت: امسال شعاری برای دهه کرامت در نظر گرفته شد مبنی بر این که در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

وی عنوان کرد: برنامه های دهه کرامت در سطح ملی نهادینه شده و با وحدتی مثال زدنی اجرایی می شود، بیش از 350 هزار مراسم و جشن از امشب آغاز و در طول دهه کرامت برگزار می شود، برای برنامه ها اصولی قرار دادیم که نخستین آن مردم بودن کار است از این رو ظرفیت های مردمی مورد شناسایی قرار گرفته است.

رییس شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت کشور خاطرنشان کرد: حدود 80 هزار مسجد و 40 هزار پایگاه بسیج و 23 هزار کانون فرهنگی هنری برای اجرای کار وجود دارد، یکی از ظرفیت هایی که امسال بیش از گذشته به میدان آمده هیأت های مذهبی هستند که حدود 91 هزار هیأت مذهبی پای کار آمدند.

وی اضافه کرد: اصل دیگر در برنامه ها با نشاط بودن است، همانگونه که به عزاداری اهل بیت(ع) نیاز داریم نیاز به شادی درباره ائمه طاهرین(ع) نیز وجود دارد، اصل دیگر با محتوا بودن برنامه ها و وحدت آفرین بودن آن ها است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با تأکید بر این که باید از ظرفیت اهل بیت(ع) برای وحدت شیعه و سنی استفاده شود، گفت: یکی از برنامه ها استفاده از ظرفیت دهه کرامت برای وحدت آفرینی بین شیعه و سنی است؛ برنامه ها نباید منحصر به ایام خاصی شود بلکه باید ادامه دار باشد.

وی افزود: در حال حاضر 18 کار گروه در حال فعالیت جدی و تخصصی هستند و موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار می دهند که در صورت تصویب به دستگاه ها برای اجرا ابلاغ می شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات