۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۱۳۳۱۰
امام جمعه اسلام آباد غرب:

طلاب از موقعیت جوانی خود برای خودسازی و تقویت معنویت بهره گیرند

امام جمعه اسلام آباد غرب حضور در حوزه علمیه را افتخاری بزرگ و امتحانی الهی دانست و گفت: طلاب از موقعیت جوانی خود در راستای خودسازی و تقویت معنویت بهره گرفته و توشه علمی و معنوی خود را در دوران تحصیل پربار کنند.
حجت الاسلام محمد طه مهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، طلاب و اساتید و کادر حوزه علمیه اسلام آباد غرب پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام محمد طه مهری، امام جمعه جدید این شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام مهری در این دیدار ابراز داشت: طلاب باید اهل علم و تحقیق باشند و از هر فرصتی برای بهره مندی بیشتر از تجارب اساتید خود استفاده کنند.

امام جمعه اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: مردم به جامعه روحانیت اعتماد داشته و در هر زمانی نیازمند حضور پررنگ روحانیان و مبلغان هستند بنابراین باید توشه علمی و معنوی خود را در دوران تحصیل پربار کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: طلاب باید تقوای الهی را در نظر داشته باشند و در هر شرایطی مقید به تقوای الهی باشند زیرا کسب تقوا موجب قبولی اعمال در نزد خداوند متعال خواهد شد.

حجت الاسلام مهری خطاب به طلاب اظهار داشت: از موقعیت جوانی خود بهترین استفاده را بکنید و برای درس و بحث خود اهمیت ویژه ای قائل شوید، از هر فرصتی برای خودسازی و تقویت معنویت در وجود خود بهره ببرید.

امام جمعه اسلام آباد غرب تحصیل در حوزه علمیه را افتخاری بزرگ خواند و مطرح کرد: حضور در حوزه علمیه و کسب علم دین افتخاری بزرگ و در عین حال امتحانی از جانب خداوند است، باید تمام توان خود را در جهت تبیین دین مبین اسلام بکار بست.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی طلاب حوزه علمیه این شهرستان عنوان داشت: در مدرسه علمیه اسلام آباد غرب 90 طلبه پایه اول تا ششم به کسب علم دین اشتغال دارند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب بیان داشت: بزرگترین مشکل مدرسه علمیه اسلام آباد غرب کمبود فضای آموزشی است و هشت حجره پاسخگوی ظرفیت 90 نفری طلاب نیست.

وی در پایان تاکید کرد: متأسفانه سال گذشته تحصیلی مشکل فضای نامطلوب آموزشی گریبانگیر حوزه علمیه این شهرستان بوده و تا کنون این مشکل مرتفع نشده است، امید است با بهبود فضای آموزشی مدرسه علمیه، شاهد افزایش تعداد طلاب و بهبود کیفیت آموزشی در این مدرسه باشیم./۸۵۷۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات