۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۱۳۲۴۷
نماینده سابق مجلس:

وضعیت فجیع مسلمانان میانمار غیر قابل توصیف است

نماینده سابق مجلس، نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرد و ضمن فاجعه‌بار خواندن وضعیت مردم و مسلمانان مظلوم میانمار، گفت: سازمان‌های بین المللی فقط نام حقوق بشر را یدک می‌کشند.
حجت الاسلام سید یونس موسوی

حجت الاسلام سید یونس موسوی در گفتوگو باخبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن نسلکشی مسلمانان در میانمار اظهار داشت: در خیلی از کشورهای اسلامی، مسلمان کشی میشود که بعضی در حد نسلکشی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مسلمانان در یمن، ابراز داشت: مسلمانان زیادی با بمباران و حملات موشکی یا به دلیل بیماریهایی نظیر وبا و کمبود دارو در یمن، عراق و سوریه کشته میشوند.

وی وضعیت فاجعه بار مسلمانان و مردم مظلوم در کشورهای نیجریه، یمن و میانمار را غیر قابل توصیف دانست و ادامه داد: در این کشورها، شهرهای مسلمانان از بین میرود و مردم با فقر و کمبود حداقل امکانات، دست و پنجه نرم میکنند.

حجت الاسلام موسوی به ریشههای بروز این مشکلات در کشورهای اسلامی اشاره و تشریح کرد: گروهکهایی که شاخههایی از داعش هستند و همه آنها از سوی عربستان سعودی کمک مالی دریافت میکنند، در کشورهای اسلامی مردم مظلوم مسلمان و غیر مسلمان را میکشند.

وی با بیان این که مسلمانان میانمار هیچ سرپناه و تکیه گاهی ندارند، افزود: حکومت میانمار در برابر این کشتار و ستمگری گروهکهایی که در حال مسلمان کشی هستند، از این فرقه بیدین داعشی حمایت میکند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) سازمانهای بین المللی را اصلا قبول نداشتند، چرا که اینها فقط نام حقوق بشر و جامعه جهانی را یدک میکشند.

وی تأکید کرد: در جنگ ایران و عراق، افغانستان، حوادث سوریه و کشورهای منطقه، سازمانهای بین المللی هیچ اقدامی انجام ندادند و انتظاری هم از آنها نداریم؛ انتظار اصلی ما از مسلمانان است و باید از طریق ارتباطات بین المللی با کشورهای اسلامی به حل مشکلات بپردازیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید فعال شود و از طریق منسجم کردن مسلمانان جهان، در برار متجاوزان و کسانی که نسل کشی میکنند ایستادگی کرده و از مظلومان میانمار حمایت کنند.

وی با تأکید بر این که یک قطره خون مسلمانان برای ما ارزش دارد، بیان داشت: اسلام، برای بشریت ارزش قائل است و مسلمان و غیر مسلمان برای ما عزیز است؛ اسلام راضی نیست که خون انسانی روی زمین ریخته شود و اصل انسانیت برای اسلام مهم است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: دولتهای اسلامی قدرتمند هستند؛ اما متأسفانه وحدتی که مایه پیروزی است، در میان آنها دیده نمی شود؛ از همین جهت است که آمریکا از طریق عربستان در میان کشورهای اسلامی تفرقه افکنی میکند.

وی به روابط آل سعود با رژیم اشغالگر صهیونیست اشاره کرد و ابراز داشت: عربستان با دشمن شماره یک اسلام که رژیم صهیونیستی است، رابطه برقرار و با ایجاد سفارت خانه، روابط خود را با این رژیم اشغالگر تقویت میکند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با محکوم کردن نسل کشی مسلمانان میانمار، گفت: از همه مسلمانان میخواهیم که با جان، مال، قلم، زبان و هر کس با هر قدرتی که دارد از مردم مظلوم میانمار، نیجریه و سایر مسلمانان مظلوم در کشورهای اسلامی حمایت کنند؛ امیدواریم با عنایت خدای متعال هر چه زودتر شر این گروهکها از سر مسلمانان کنده شود./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات