۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۱۳۱۶۸
همزمان با دهه كرامت:

نهمين جشنواره ملي آه و آهو در كاشان برگزار مي‌شود

دبير جشنواره ملي آه و آهو دركاشان، از برگزاري نهمين دوره این جشنواره ملي در كاشان و همزمان با جشن‌هاي دهه كرامت خبر داد.
روح الله توكلي روح الله توكلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، روح الله توكلي، دبیر جشنواره ملی آه و آهو، ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران، گفت: نهمين جشنواره ملي آه و آهو در كاشان همزمان پانزدهمين جشنواره بين‌المللي آه و آهو در 77 کشور جهان از سوم تا 13 مرداد ماه در دبيرستان امام خميني(ره) كاشان برگزار مي‌شود.

وي افزود: اين جشنواره همزمان با دهه كرامت از ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا ميلاد امام رضا(ع) و با محوريت ترويج فرهنگ رضوي، مفاهيم ارزشي و شعائر اسلامي به صورت متمرکز، طي يازده شب متوالي برگزار مي شود.

توكلي، ترويج فرهنگ رضوي، سبک و سيره رضوي در زندگي و براساس اين فرمايش امام رضا(ع) که «هر کس زيبايي‌هاي ما را بشناسد به ما گرايش پيدامي‌کند» را از جمله اهداف مهم و اصلي برگزاري اين جشنواره اعلام كرد و گفت: در اين جشنواره سخنرانان  و کارشناسان موضوعات مختلفي را براي گروه هاي سني مختلف بيان خواهند كرد.

وي، برقراري ارتباط و پيوند نزديک مردم با ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع)، اداي احترام به فرزندان حضرت موسي بن جعفر(ع) در عصري که نسل جوان و اكثريت آحاد جامعه درگير تبليغات مخرب و مسموم ضد فرهنگي فضاي مجازي هستند را از ديگر اهداف فرهنگي مذهبي برگزاري اين جشنواره برشمرد.

توكلي با اشاره به برگزاري حدود يكصد برنامه فرهنگي، هنري و مذهبي در نهمين جشنواره ملي آه و آهو در كاشان، يادآور شد: اين برنامه ها با همكاري و مشاركت چهارده معاونت حودجوش و مردمي برنامه ريزي و طراحي شده است.

مدير عامل مؤسسه خادمين امام رضا(ع) در کاشان، گفت: براي نخستين بار معاونت نوجوانان جشنواره آه و آهو با نام جوادالائمه و با محوريت نوجوانان تأسيس شده است، ضمن اينكه يكي از همايش هاي اين جشنواره با عنوان باب الجواد(ع) ويژه نوجوانان رضوي نيز براي نخستين بار برگزارمي‌شود.

به گفته وي، بیش از 70 نوجوانان به صورت افتخاري و خودجوش و با حمايت هاي مادي و مشاركتهاي معنوي خانواده هايشان در آماده سازي فضاي جشنواره، مقدمات اجرايي و پشتيباني مساعده داشته اند.  

توكلي، يادآور شد: مراسم افتتاحيه، نهمين جشنواره ملي آه و آهو در كاشان، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در سوم مردادماه جاري در دبيرستان امام خميني(ره) و همراه با پرچم‌گرداني پرچم سبز گنبد رضوي، نقاره‌زني توسط خدام امامزاده آقاعلي عباس(ع) بادرود، اهداي گل به دختران به مناسبت بزرگداشت روز دختر و اجراي گروه سرود ثامن مؤسسه خادمين امام رضا(ع) در کاشان برگزار خواهد شد.

وي، همايش‌ آواها و نغمه‌هاي رضوي، طب رضوي، جشن کودکان رضوي،  انتظار و مهدويت، باب الجواد(ع) جشن نوجوانان رضوي، خانواده رضوي، بزرگداشت مقام امامزادگان، جشن شب ميلاد امام رضا(ع) و جشن ملي زير سايه خورشيد با حضور خدام حرم رضوي را از جمله همايش‌ها و برنامه‌هاي نهمين جشنواره ملي آه و آهو در كاشان اعلام كرد.

دبير جشنواره ملي آه و آهو در كاشان، همچنين برگزاري همايش‌هاي‌ انتظار و مهدويت با سخنراني حجت‌الاسلام مسعود عالي، شعر خواني صابر خراساني، جشن کودکان رضوي با اجراي حجت‌الاسلام داريني از شهر مقدس قم،  طرح مباحث المان‌ها و آموزه‌هاي رضوي، آواها و نغمه‌هاي رضوي با حضور مداحان و شاعران رضوي و تقدير از پيرغلامان اهل بيت(ع)، همايش باب الجواد(ع) جشن نوجوانان رضوي با سخنراني دکتر کوچکي، تقدير از خانواده شهداي دانش‌آموز دبيرستان امام خميني(ره) کاشان و تجليل از نخبگان دانش‌آموز كاشاني رااز ديگر برنامه اين جشنواره برشمرد.  

به گفته وي، همايش طب رضوي و برررسي موضوعات جسم و روح از نگاه امام رضا(ع)، تدابير خود مراقبتي در سيره رضوي، همايش‌هاي خانواده رضوي با سخنراني حجت‌الاسلام دهنوي، بزرگداشت مقام امامزادگان، جشن شب ميلاد امام رضا(ع)، اجراي مسابقه و نمايش و جشن ملي زير سايه خورشيد نيز با حضور خدام حرم رضوي و سخنراني حجت‌الاسلام نوراني از مشهد مقدس از برنامه هاي تدارك ديده شده نهمين جشنواره ملي آه و آهو در كاشان است.

توكلي در ادامه برگزاري 11 شب نماز جماعت مغرب و عشاء، استقرار غرفه هنرمندان رشته‌هاي مختلف هنري، برگزاري پويش مردمي « امام رضايي‌ام# آه و آهو»، اهداي تبرکات نبات و نمک حرم رضوي، توزيع بروشور و پوسترهاي رضوي و محصولات فرهنگي، مشاوره رايگان خانواده، غرفه پرسش و پاسخ کودکان و نوجوانان رضوي از برنامه‌هاي جنبي جشنواره ملي فرهنگي هنري آه و آهو در کاشان اعلام كرد.

وي همچنين از رونمايي اپليکيشن ثامن و بازي اندرويد رضوي ويژه کودکان زير هفت سال در جشن کودکان رضوي جشنواره خبر داد و گفت: اين اپليکيشن فرهنگي مذهبي با موضوعات رضوي است و بازي اندرويد نيز مفاهيم آموزشي را درقالب انيميشن به کودکان آموزش مي‌دهد.

دبير جشنواره ملي آه و آهو در كاشان، يادآور شد: جشنواره ملي فرهنگي هنري آه و آهو کاشان تنها جشنواره مفرح و معنوي اين شهرستان در ايام شاد ميلاد ائمه به ويژه دهه کرامت است که با محوريت ترويج فرهنگ رضوي، مفاهيم ارزشي و شعائر اسلامي براي نهمين سال متوالي طي مدت 11 شب متوالي در دبيرستان امام خميني(ره) كاشان برگزارمي‌شود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات