۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۱۳۱۴۶
شهریورماه امسال؛

جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار در تبریز برگزار می‌شود

سومین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار ۲۷ شهریور امسال به همت مؤسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه در تبریز برگزار خواهد شد.
احمد فرشبافیان، مدیر مؤسسه تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد فرشبافیان، رئیس مؤسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز با بیان این‌که مقدمات لازم برای برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار فراهم شده است، اظهار داشت: این جشنواره 27 شهریور سال جاری با حضور اندیشمندان منطقه‌ای برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که جشنواره بین‌المللی نشان شهریار فرصتی برای همگرایی فرهنگی کشورهای منطقه و تبادل نظر دانشمندان است، خاطرنشان کرد: قرار است جشنواره با حضور دو دانشمند از گرجستان و یک دانشمند از هر کدام از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و ایران برگزار شود.
رئیس مؤسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه با اشاره به نتایج مطلوب دو دوره قبلی جشنواره گفت: متولیان برگزاری این جشنواره به دنبال شناسایی و تجلیل از شخصیت های برجسته علمی افرادی است که در حوزه تمدنی، فرهنگی و ادبیات مشترک ایران و کشورهای مورد هدف کار کرده اند.
فرشبافیان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری سومین همایش پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش طی مدت دو روز 18 مهر افتتاح خواهد شد و در روز نخست همایش نشست تخصصی علمی آثار محققان عاشورایی کشورهای حوزهقفقاز و آسیای میانه برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را انتقال صحیح فکر، سبک، سیاق و فرهنگ اصیل عاشورایی شیعه به محققان، پژوهشگران، شاعران و مداحان کشورهای منطقه دانست و ادامه داد: روز دوم همایش اختصاص به مراسم معرفی محققان، پژوهشگران، شاعران و مداحان ادبیات عاشورایی آذربایجان در کشورهای منطقه دارد که برگزیدگان به زیارت عتبات عالیات مشرف خواهند شد.
رئیس موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری گردهمایی بین المللی نظامی گنجوی در تبریز با مشارکت گروه ادبیات فارسی و ادبیات ترکی آذری دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: این همایش بهار سال 97 با حضور میهمانان از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان برگزار می شود.
وی راه اندازی مرکز مطالعاتی قانا با محوریت کشورهای ایران، گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان خبر داد و افزود: تمام آثار علمی تالیف شده در این کشورها در خصوص فرهنگ مشترک ایران و این کشورها در کتابخانه این مرکز جمع آوری شده و دانشجویان علاقه‌مند می توانند از این منابع به صورت رایگان استفاده کنند./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات