۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۳۱۰۳

پیشنهاد حزب الله برای خروج مسالمت آمیز تکفیری‌ها از لبنان

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از پیشنهاد این حزب برای خروج مسالمت آمیز تکفیری‌ها از این کشور خبر داد.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که در منطقه تولین برگزار شد، گفت: نبرد کنونی مقاومت به همراه ارتش به هیچ وجه عرسال و اردوگاه های آوارگان را هدف قرار نداده است بلکه با هدف نابودی تروریسم تکفیری در مرزهای لبنان و سوریه صورت می گیرد.

وی افزود: تروریسم تکفیری منطقه در سال های گذشته به تهدیدی واقعی برای لبنان مبدل شده است به گونه ای که عرسال به گذرگاه عبور خودروهای بمب گذاری شده و انتحاری هایی تبدیل شده که به سراسر لبنان ضربه زده و شیعه و سنی و مسیحی را به قتل می رسانند.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه تروریسم خطری برای همه شهروندان به شمار می آید، تصریح کرد: بارها به گروه های تروریستی فرصت خروج از منطقه داده شده بود و حتی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از آنان دعوت کرده بود که بدون جنگ از مرزهای کشور خارج شوند چرا که ما به هیچ وجه خواستار خونریزی نیستیم.

شیخ علی دعموش اظهار داشت: تروریست ها این پیشنهاد را رد کرده و بر ادامه اشغال مرزهای لبنان تأکید کردند. حتی چند روز پیش نیز مسؤولان لبنانی در یک جلسه شرکت کرده تا از جنگ جلوگیری ورزیده و راه حل مناسبی بیابند.

وی ادامه داد: همه این اقدامات بی نتیجه ماند و گزینه ای جز همکاری میان مقاومت و ارتش برای ریشه کن کردن تروریسم تکفیری وجود نداشت.

عضو ارشد حزب الله تأکید کرد که اغلب لبنانی ها خواستار رهایی از تروریست ها و ریشه کن شدن تروریسم هستند چرا که خطر و تهدید آنها را به خوبی درک می کنند اما کسانی که این خطر را احساس نمی کنند یا خود را به جهالت زده اند یا در حال بزرگنمایی هستند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: متاسفانه برخی گروه ها از نبرد با تروریسم در عرسال به گونه ای یاد می کنند که احساس می شود در کنار تروریست ها قرار دارند. این در حالی است که همه لبنانی ها باید در این نبرد از مقاومت و ارتش حمایت کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات