۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۱۳۱۰۱

ملاک‌های «شهر اسلامی» از نگاه استاد پارسانیا

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عدالت در تقسیم خدمات شهرى، تأمین آرامش روحى و امنیت معنوى، ظهور و اعتلاى مظاهر اسلامى و انقلابى، عمران و آبادى و زیبایى، حفظ طبیعت و فضای طبیعی ملاک های یک شهر اسلامی برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همان گونه که اسلام برای ساختن آخرت انسان برنامه دارد بهترین برنامه را برای ساختن دنیای انسان را هم ارائه کرده است که در طول زمان به خاطر دوری علمای اسلام از حکومت این بخش از دین اسلام تا حدودی کمرنگ شده است.

امروز که با پیروزی انقلاب اسلامی فرصت حضور علمای دین در عرصه حکومت فراهم شده است انتظار این است که متخصصان دینی نظریات اسلام را در رابطه با ظواهر زندگی اجتماعی انسان ها از متون دینی استخراج و اجرایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نوشتاری کوتاه به شاخصه های شهر اسلامی اشاره کرده است.

«عدالت در تقسیم خدمات شهرى، تأمین آرامش روحى و امنیت معنوى، ظهور و اعتلاى مظاهر اسلامى و انقلابى، عمران و آبادى و زیبایى، حفظ طبیعت و فضای طبیعی در شهر اسلامی همه باهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مظاهر اسلامی و انقلابی، نشانه‌های فرهنگ اسلامی - ایرانی و نبود فاصله طبقاتی در شهر اسلامی باید محسوس باشد.

در شهر اسلامی فضاها به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که مردم به معنویات گرایش بیشتری پیدا کرده و اهل دین و پرهیزگاری و پارسایی در فضاهای شهری احساس امنیت می کنند.»/843/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات