۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۱۳۰۹۵
آیت الله حیدری:

دولت در عمل بی اعتمادی به آمریکا را ثابت کند

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به نقض متن و روح برجام از سوی آمریکا، گفت: دولت برای اینکه راه عزتمندانه، کریمانه و حکیمانه را در پیش گیرد باید در عمل بی اعتمادی کامل خود را نسبت به وعده های آمریکا به اثبات برساند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با مصاحبه وزیر امور خارجه کشور ما مبنی بر نقض متن و روح برجام از سوی ترامپ اظهار داشت: دولت برای اینکه راه عزتمندانه، کریمانه و حکیمانه در پیش گیرد راهی ندارد جز اینکه در عمل بی اعتمادی کامل خود را نسبت به وعده های آمریکا با توجه به بدعهدی های سابق، به اثبات برساند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت باید به نیروها و امکانات داخلی اعتماد کند؛ هر چند ما مخالف مذاکره و تعامل آن با کشورهای خارجی نیستیم و تا حد امکان از پیشرفت، تکنولوژی و امکانات خارجی ها بهره مند شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه عمده اعتماد دولت باید بر سرمایه و نیروی داخلی باشد، ابراز داشت: منوط دانستن حل مسائل اقتصادی کشور به برجام ناشی از اعتماد فوق العاده به غرب و آمریکا است که اگر بی اعتماد نبودند قطعا تا این حد وابسته به چنین حرف هایی نبودند و حل مسائل کشور را به برجام مرتبط نمی کردند.

آیت الله حیدری عنوان داشت: اعتماد بیش از حد دولتمردان به برجام و منوط کردن حل معضلات اقتصادی به آن سبب عقب ماندگی های مضاعف، هدر دادن فرصت ها، پژمرده شدن استعدادهای داخلی در ورای بی توجهی و نهادینه شدن روحیه یأس در داخل می شود.

وی ادامه داد: اعتماد به آمریکا دستاورد و نتیجه ای برای ما به همراه نخواهد داشت و دو تا سه سال اخیر نیز مؤید چنین سخنی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه حل معضلات اقتصادی و خارج کننده کشور از رکود، تحریم ها و عقب ماندگی ها است و دیگر راهها بن بست و بی نتیجه هستند./۹۴۵۶/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات