۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۱۳۰۹۲
استاد حوزه علمیه کرمان:

گره زدن رفع مشکلات اقتصادی به برجام، اشتباه دولت است

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که گره زدن مسائل اقتصادی به برجام از سوی دولت بهانه ای بیش نیست، گفت: دولت وقتی می داند آمریکا مورد اعتماد نیست، چه طور اعضای دولت هنوز به دنبال مذاکره با آمریکا هستند.
سراب برجام

حجت الاسلام حمید هدایتی، استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اصل پذیرش قضیه برجام از سوی دولت یک اشتباه برزگ بود.

وی افزود: کشور ایران به عنوان یک کشور مستقل هیچ وقت زیر بار ظلم از طرف دیگر کشور ها نمی رود و همه کشور ها باید بدانند که ایران کشوری اسلامی بوده و تمام برنامه هایش را طبق دین اسلام انجام می دهد.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که چهره آمریکا با نقض برجام کاملا برای همه کشور ها مشخص شده است، بیان داشت: مسؤولان باید بدانند که کشور آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است و باید در مقابل این نقض برجام آن ها، کاری انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: عذرخواهی از مردم ایران از سوی دولت مهم ترین کار آن ها بوده زیرا کشور ایران در بحث برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده اما در برابر این تعهدات، تحریمی برداشته نشده است.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که مردم در عمل چیزی از مذاکرات نفهمیدند، خاطرنشان کرد: دولت وقتی می فهمد که کشور امریکا مورد اعتماد نیست، چه طور رییس جمهور هنوز به دنبال مذاکره با آمریکا است.

وی بیان داشت: اقتدار، صراحت لهجه و لبخند نزدن در مقابل آمریکا سه کاری بوده که باید تیم مذاکره در کار خود داشته باشد تا بتواند در مقابل نقض برجامی که از سوی آمریکا بوده را کاری انجام دهد.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که دولت باید از نقش های سیاسی اهل بیت درس بگیرد، ادامه داد: اطاعت محض از رهبری در قضیه برجام از سوی دولت کم رنگ بوده و به همین سبب تیم مذاکره کننده در کار خود شکست خورد.

وی خاطرنشان کرد: راه جبران تمام کارهای دولت این است که با موضع قدرتمند در مقابل آمریکا بایستند و در کارهای خود با رهبر انقلاب مشورت گرفته تا بتوانند در مذاکرات بعدی حداقل کاری را انجام دهند.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که گره زدن مسائل اقتصادی به برجام از سوی دولت بهانه ای بیش نیست، تأکید کرد: فیش های حقوقی بالا، اختلاس کردن و دسترسی به پول بیت المال در غیر مصالح مسلمین از کارهای دولت بوده که سبب شکست آن ها در مسائل اقتصادی شده است.

وی در پایان با اشاره به این که شفاف سازی در کار دولت بسیار ضعیف بوده، گفت: دولت باید از پنهان کاری در کار خود دور شود و به سمت شفاف سازی روی بیاورد./9707/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات