۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۱۳۰۷۶

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

 تشریح برنامه های جشن ملی و مردمی«در سایه سار کریمه» در میناب، برگزاری کارگاه مهارت های زندگی در روستای گودو و افزایش شمار مدارس دینی اهل سنت هرمزگان از ششمدرسه به ۳۶ مدرسه از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

 به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، ابراهیم زاکری،مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی و دبیر یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، ضمن تشریح برنامه های جشن ملی و مردمی « در سایه سار کریمه » در شهرستان میناب گفت:به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، برنامه های جشن ملی و مردمی « در سایه سار کریمه » در شهرستان میناب برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه این برنامه ها از دوشنبه 2 مرداد آغاز و تا شنبه 7 مرداد ادامه خواهد داشت، افزود: برنامه دلدادگان کریمه «غبارروبی گلزار شهدای شهر میناب» توسط کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) آغازگر برنامه های « درسایه سار کریمه» است.
 
زاکری، مراسم استقبال از کاروان سفیران کریمه در میدان شهدای شهر میناب، دیدار خادمین حرم حضرت معصومه(س) با علما و ائمه جمعه در دفتر امام جمعه و آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم و جشن میلاد در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی را از دیگر برنامه های این روز برشمرد.
 
وی اضافه کرد: برنامه آرام جان « عیادت از بیماران بیمارستان ابوالفضل(ع)، شکوفه های نور « جشن ویژه دختران» در مسجذ جامع امام خمینی(ره) و برنامه به رسم ادب «دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان در روستای دم شهر بخش گوربند از برنامه های روز سه شنبه سوم مرداد است.
 
دبیر یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، برنامه نسیم کرامت « حضور در مناطق محروم در دهستان حکمی، جشن بزم نور در روستای نخل ابراهیمی و برنامه به رسم ادب « دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان » در روستای دهو را از برنامه های روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه جاری ذکر کرد.
 
وی از «محدثه آل الله»( دیدار با نخبگان و مسئولان هیات های مذهبی در مسجد حضرت ابالفضل(ع) پاکوه، «یاران آفتاب»(حضور در بقاع متبرکه در روستای شهمرادی، جشن بزم نور در روستاهای بازیاری و فخرآبادی به عنوان شاخص ترین برنامه های روز پنجشنبه پنجم مرداد نام برد.
 
زاکری گفت: دیدار با آیت الله غلامحسین رئوفی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم و از علمای شهر هشتبندی و همچنین حجت الاسلام بارانی امام جمعه این شهر، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان بخش توکهور و برگزاری جشن «بزم نور» در مسجد جامع هشتبندی از برنامه های روز جمعه ششم مرداد است.
 
وی، برنامه «پیمان دوستی» دیدار با منتخبین دانش آموزی، «رسم ادب» دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان در روستای سولقان و جشن « بزم نور » در روستای پولاد قاسمی را از برنامه های شنبه 7 مرداد(آخرین روز حضور کاروان سفیران کریمه) در شهرستان میناب اعلام کرد.       

برگزاری کارگاه مهارت های زندگی در روستای گودو

احمد شفاخواه، مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام حسن عسگری(ع) روستای گودو بخش مرکزی بندرعباس از برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی» در این کانون خبر داد و گفت: این کانون در نظر دارد در راستای دستیابی به اهداف خود در زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی، کارگاه آموزشی مهارت های زندگی را برگزار کند.
 
وی از «مشاوره خانواده» به عنوان یکی از برنامه های این کارگاه یاد کرد و افزود: آقایان و خانم های 18 سال به بالای روستای گودو می توانند از مشاوره خانواده بهره مند شوند.
 

 مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام حسن عسگری(ع) روستای گودو تصریح کرد: این کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی» و مشاوره خانواده روزهای پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه روستای گودو برگزار می شود.
 

شفاخواه  اذعان کرد: کانون فرهنگی هنری امام حسن عسگری(ع) روستای گودو برای برگزاری این کارگاه از استاد مشاوره ایمان واحدی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه هرمزگان استفاده می کند.

شمار مدارس دینی اهل سنت هرمزگان از شش به ۳۶ مدرسه رسیده است

  حجت‌الاسلام محمد مریدی رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان در مراسم انتصاب امام جمعه اهل سنت گچین بالا با اشاره به فضائل روز جمعه، عنوان کرد: در روز جمعه بر استغفار کردن تاكيد شده است و صلوات پیش از دعا موجب استجابت آن دعا مي‌شود.

وی با اشاره به خدمات نظام به روحانیون اهل سنت، گفت: شش مدرسه اهل سنت هرمزگان در قبل از انقلاب امروز به بركت نظام به ٣٦ مدرسه ارتقا يافته است

 رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با اشاره به موضوع وحدت در جامعه اسلامی، افزود: نظام جمهوري اسلامي و بنيانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نسبت به وحدت و تعاون در جامعه اهمیت بسیار زیادی قائل بوده و هستند.
 
حجت‌الاسلام مریدی با اشاره به فتوای معروف رهبر انقلاب در خصوص حرمت توهین به امهات مومنین، بیان کرد: طبق فتواي رهبري هيچ كس حق توهين به امهات مؤمنين را ندارد حتي در خفا.
 
وی با بیان اینکه جهان اسلام و تشیع به این فتوا افتخار می‌کند اظهار کرد: وحدت و همدلی مسلمانان در کشور موجب افتخار ايران در جهان اسلام است.
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه وحدت به برکت شخص ولی فقیه در جامعه استمرار دارد، گفت: ببينيد دنياي اسلام چگونه در تلاطم جنگ ها و دشمنی ها فرو رفته است اما ایران اسلامی همچون جزیره ثبات مردم در امنیت و آسایش هستند و شکر نعمت امنیت، حفظ و تعمیق وحدت اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه رهبري تمام قد در برابر استكبار ايستاده است تصریح کرد: ما هم بايد اينگونه باشيم و به دشمن اجازه نفوذ در بین خودمان را ندهیم.
 
رییس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با اشاره به خدمات نظام به روحانیون اهل سنت، افزود: شش مدرسه اهل سنت هرمزگان در قبل از انقلاب امروز به بركت نظام به ٣٦ مدرسه ارتقا يافته است.
 
حجت الاسلام مریدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند انتخاب امام جمعه، اظهار کرد: اعضای شورای روحانیت که متشکل از بزرگان اهل سنت هر منطقه هستند پس از اخذ آزمون های شفاهی و کتبی صلاحیت شخص را برای سمت «امام جمعه» اعلام می کنند و دفتر نماینده ولی فقیه نیز بر اساس تایید شورای روحانیت حکم ائمه جمعه را صادر می کند./
۸۵۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات