۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۱۳۰۵۴

مراسم درگذشت آیت الله محمدعلی رسولی اراکی در قم برگزار شد

مراسم نخستین روز درگذشت آیت الله شیخ محمدعلی رسولی اراکی کرهرودی با حضور علما و فضلای حوزوی و همچنین مردم ولایتمدار قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.
مراسم تشییع آیت الله رسولی اراکی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اولین روز درگذشت مرحوم آیت الله شیخ محمدعلی رسولی اراکی کرهرودی با حضور علما و فضلای حوزوی و همچنین مردم ولایتمدار قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگانی از دفتر رهبر معظم انقلاب، همچنین حضرات آیات صافی گلپایگانی، سیستانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی و حکیم در این مراسم حضور داشتند.

همچنین آیات حسینی بوشهری، مقتدایی و نمایندگانی هم از دفتر آیت الله علوی بروجردی و همچنین نماینده دفتر رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در این جلسه با اشاره به اینکه آیت الله رسولی اراکی کرهرودی عمر خودش را در راه اهل بیت(ع) صرف کرد، گفت: وی سال ها برای حفظ و به پا داری ارزش های اسلامی تلاش کرد و تنها یک منبری نبود، بلکه مؤلف نیز بود که از میان تألیفات وی می توان به کتاب «مخاطبات النبی» اشاره کرد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: آیت الله رسولی اراکی خطیبی توانا، بزرگوار، متعبد، با فضیلت، متعهد، خوش برخورد، و مزین به مکارم اخلاق بوده و ویژگی هایی که زیبنده یک عالم دینی است را دارا بودند.

وی با اشاره به اینکه مرگ حقیقتی است که دیر یا زود به سراغ همه موجودات زنده می آید، عنوان کرد: هر موجودی بالأخره می میرد و تنها ذاتی که نخواهد مرد، خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: بایستی انسان از رهگذر دنیا بگذرد و بداند که نه آمدنش به این دنیا و نه رفتنش از آن اختیاری نبوده و هنگامی که «أجل» فرا برسد لحظه ای درنگ نمی کند.

گفتنی است، مراسم روز سوم مرحوم آیت الله رسولی اراکی روز سه شنبه در مسجد «سیدها»ی اراک از ساعت 17 تا 19 از سوی آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.

همچنین مراسم روز هفتم مرحوم آیت الله رسولی اراکی روز پنج شنبه از ساعت 17 تا 19 در مسجد رضاییه واقع در میدان سعیدی شهر مقدس قم برگزار خواهد شد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات