۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۱۳۰۵۲

ثبت همایش علامه جعفری در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری از ثبت «همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره)» در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد.
همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری

حجت الاسلام رحیم شاهدی، دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که ارتقای جایگاه علمی همایش همواره مورد تأکید دست‌اندرکاران برگزاری است، اظهار داشت: «همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره)» در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ثبت شده است.

وی با بیان این‌که معرفی مفاخر شيعه و بازشناسی آثار و آرای آنها از مهم‌ترين رسالت های مراکز علمي و پژوهشي در نظام جمهوري اسلامي است، خاطرنشان کرد: علامه جعفری يکي از مفاخر و متفکرین بزرگ جهان اسلام است که هنوز بسیاری از ابعاد و زوايای علمی وی ناشناخته مانده است. 

حجت الاسلام شاهدی افزود: بی شک، این شخصیت بی نظیر آثار کم نظیری خلق کرده که کشف ابعاد آن و نیل به عمق و ژرفای آن نیازمند گذشت زمان و عزم محققان ژرف اندیش و جامع نگر است. تحقق اين مهم، همت و همفکری پژوهشگران و محققان نهادهای حوزوی و دانشگاهی را می‌طلبد. 

دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری افزود: دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند با همکاری و مشارکت دیگر مراکز علمي و پژوهشي کشور، همايش ملی «بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره)» را همراه با بزرگداشت مقام علمی و معنوی وی برگزار می کند.

وی با بیان این‌که «معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» چهار محور اصلی این همایش خواهد بود، از همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، حوزه های علمیه آذربایجان و بیش از ۲۰ دانشگاه، پژوهشگاه، نهاد و بنیاد با ستاد برگزاری این همایش خبر داد.

حجت الاسلام شاهدی با اشاره به این‌که همزمان با همایش فراخوان انتخاب پایان نامه ها و رساله های مرتبط با اندیشه های علامه جعفری نیز منتشر می شود، گفت: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 15 مرداد، ارسال اصل مقالات 31 شهریور و اعلام نتایج داوری سی‌ام مهر ماه سال جاری خواهد بود، با این توضیح که همایش طی روزهای 24 و 25 آبان ماه 1396 برگزار خواهد شد.

آدرس دبیرخانه علمی همایش در تبریز، شهر جدید سهند، دانشگاه صنعتی سهند تبریز، مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین واقع شده و عموم محققان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن: 04133444307، فکس: 04133444307، کد پستی: 5331811111 و رایانامه info@elmvadin.ir در ارتباط باشند./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات