۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۱۳۰۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

افزایش دوبرابری بودجه فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از افزایش دو برابری بودجه فعالیت‌های قرآنی استان از سوی این سازمان خبر داد و گفت: به دنبال ترویج جدی فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار تعدادی از مدیران مؤسسات قرآنی فعال در استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و قرآنی در جامعه ضامن مقابله با سبک زندگی غربی و جنگ نرم دشمنان است.

وی با تأکید بر این‌که بهره‌مندی از توان بالقوه موجود در استان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، از افزایش دو برابری بودجه فعالیت‌های قرآنی استان از سوی این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال ترویج جدی فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم که این امر بدون نقش‌آفرینی مؤسسات قرآنی ممکن نخواهد بود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه از راه‌اندازی ستادهای مردمی تبلیغات اسلامی در سطح شهر تبریز خبر داد و گفت: قصد داریم با همکاری انجمن‌های مختلف دینی در هر منطقه از شهرداری تبریز یک ستاد مردمی تبلیغات اسلامی مشتکل از فعالان انجمن های اسلامی، مداحان، شورای هیئات مذهبی و مؤسسات، خانه های قرآنی و روحانیان منطقه راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ستاد مردمی تبلیغات اسلامی شامل تمام فعالیت های این اداره خواهد بود و به صورت پایلوت در نواحی ۱۰ گانه شهرداری تبریز فعال می شود، افزود: اعتقاد داریم مساجد بهترین پایگاه‌های فرهنگی هستند و امروز با توجه به رسالت سنگینی که بر دوش دارند، بایستی فعال‌تر از قبل به بحث آسیب‌های اجتماعی ورود کنند.

وی با تأکید بر این‌که احیای جایگاه حقیقی مساجد بایستی اولویت اصلی و دغدغه متولیان فرهنگی و دینی باشد، تصریح کرد: انتظار داریم با همت نمازگزاران بار دیگر مسجد به‌عنوان مرکز محله در برگزاری و هدایت فکری و رفع آسیب های اجتماعی پیشتاز باشد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش فعالیت های عمرانی در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: به زوی طرح احداث بنای ۷ طبقه تبلیغات اسلامی در تبریز آغاز خواهد شد، ضمن این‌که ساختمان میانه نیز به زودی تاسیس می‌شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات