۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۱۳۰۳۳
امام جمعه تبریز:

مردم و مسؤولان اهتمام بیشتری به مصرف کالای ایرانی داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ترویج فرهنگ مصرف تولید داخل بسیار ارزشمند است، به شرطی که خود مسؤولان نیز به مصرف کالای ایرانی اهتمام داشته باشند.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم عزم و اراده جدی مردم و  مسؤولان است، اظهار داشت: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از اسراف است.
وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی در کشور تنها برای فروش کالاهای تولیدی غرب در کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از نیازهایی که امروز برخی خانواده‌ها در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند، نشأت گرفته از تبلیغات رنگارنگ رسانه‌هاست که گاه هیچ لزومی به استفاده از آنها نیست.
امام جمعه تبریز نقش مهم بانک ها برای رونق‌بخشی به تولید و اقتصاد کشور را یادآور شد و افزود: متأسفانه عملکرد فعلی بانک‌ها در خلاف جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، امروزه بانک‌ها تنها به فکر بنگاه‌داری هستند تا جهت‌دهی نقدینگی و سرمایه‌ها به سمت تولید، اشتغال و رونق اقتصاد ملی.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزایش تولید ملی را به شرط بهبود کیفی مورد قبول دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مصرف تولید داخل بسیار ارزشمند است، به شرطی که خود مسؤولان نیز به مصرف کالای ایرانی اهتمام داشته باشند، افرادی هستند خود تولیدکننده بوده اما کالای خارجی مصرف می کنند.
وی جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد را مؤلفه دیگر برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: وابستگی اقتصاد کشور به نفت، یکی از توطئه های شوم صد سال گذشته دشمنان علیه ملت ایران بوده است، وابستگی درآمدها به نفت سبب شده تا هرگونه تحریم فروش نفت از سوی دشمنان نظام منجر به بروز مشکلات عدیده در داخل کشور شود.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که دولت هیچ‌گاه تاجر خوبی نبوده است، خاطرنشان کرد: بهتر است دولت ضمن اجرای صحیح خصوصی‌سازی و واگذاری صنایع و اقتصاد به خود مردم، بیشتر در عرصه‌های نظارتی فعال باشد؛ زیرا اکنون اغلب کارخانجات دولتی تولیدات مرغوب و با قیمت مناسب ندارند که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود./935/ت
۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات