۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۱۳۰۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد؛

 ضرورت آشنایی بیشتر کارشناسان فرهنگی با فرقه های ضاله

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از آشنایی اندک کارشناسان فرهنگی با فرقه های ضاله به عنوان یک خلأ نام برد و گفت: ضروری است شناخت و آگاهی کارشناسان فرهنگی نسبت به نحله های انحرافی و فرقه های ضاله افزایش یابد.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی و خطر جریان های تکفیری در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده در زمینه ادیان و مذاهب اسلامی  گفت:‌ طی سال های گذشته تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و برنامه های تدوین شده در فصل پنجم نظیر کنگره شعر اهل بیت(ع) اجرا شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در زمینه ادیان و مذاهب اسلامی در سال ۹۶ افزود:‌ تعامل بین علمای اهل سنت و شیعه به عنوان یکی از خلأهایی بود که در گذشته در استان وجود داشت، همچنین با طلاب و علمای اهل سنت نیز تعامل چندانی وجود نداشت اما از سال گذشته، این تعامل تقویت و جلسات مشترکی با هدف حفظ و تقویت وحدت برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد:‌ سعی شده در جلسات و مجالس از سخنرانان اهل سنت بهره ببریم، همچنین در انجام فعالیت های قرآنی در استان نیز از علمای اهل سنت بهره گرفته ایم.

حجت الاسلام انصاری راد، از فعالتر شدن کمیسون اقوام و مذاهب استانداری به عنوان یک ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ادیان، مذاهب و فرق نام برد و گفت:‌ پخش اخبار نماز جمعه اهل سنت یکی از پیشنهاداتی بود که در این کمیسیون ارائه و مورد استقبال قرار گرفته و اجرایی شده است.

وی همچنین، دعوت از علمای اهل سنت در برنامه های تلویزیونی و ایجاد بانک اطلاعات فرق و مراهب در کمیسیون اقوام و مذاهب استانداری را از دیگر مصوبات این کمیسیون ذکر کرد و از عدم آشنایی کارشناسان فرهنگی با فرقه های ضاله به عنوان یک خلأ نام برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه، ایجاد اختلاف تنش و درگیری بین امت اسلامی را از مهمترین اهداف استکبار در راه اندازی فرقه ها و جریان های نوظهور و کاذب یاد و تصریح کرد: دشمنان اسلام و. انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وحشت افتادند آنان همه توان خود را صرف تضعیف و تخریب انقلاب کردند اما انقلاب حیاتی مجدد یافته بود و توطئه ها و ترفندهای دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می شد و آنان را از دست یابی به اهداف شوشان نا امید می کرد.

حجت الاسلام انصاری راد تصریح کرد: اگرچه دشمنان از دیرباز با ترفندهای گوناگون در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین دو مذهب شیعه و سنی بوده اند؛ اما تاکنون نتوانسته اند خللی در روابط برادران اهل تسنن و تشیع ایجاد کنند لذا روش های خود را عوض کرده و با راه اندازی گروه های تکفیری و داعش به جان مسلمانان افتاده و با نام اسلام وارد عمل شده و می خواهند با این اعمال زشت و آن را در اذهان عموم بدنام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین ابراز داشت: استکبار با آدم کشی هایی که به نام اسلام به راه انداخته اهداف مختلفی در سر دارد که تخلیه انرژی مسلمانان، رواج برادرکشی در دین اسلام و از همه مهمتر بدنام کردن و خشن جلوه دادن  این دین الهی و از بین بردن منابع کشورهای اسلامی از اهداف است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم یک راهکار مشخص و روشن برای مقابله با این جریان پیشنهاد بدهیم به نظر می‌رسد مهم‌ترین راهکاری که می‌تواند به صورت هدفمند به نتیجه مطلوبی برسد، آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به آسیب‌ها و خطرات جدی این تفکر افراطی‌گرای و تکفیری است.

حجت‌الاسلام انصاری راد با اشاره به اینکه جریان تکفیری در دنیا به‌ ویژه در کشورهای اهل سنت مسأله‌ساز شده است، اظهار داشت: عملیات انتحاری و سایر اقدامات شرم‌آور جریان‌ های تکفیری بر اساس تعصبات خشک و بی‌ریشه بوده که ضایعات و تلفات زیادی از جریان اسلام و مسلمانان گرفته است./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات