۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۱۳۰۰۶

صد و سی و هفتمین ماهنامه انتظار نوجوان در بازار نشر

مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) صد و سی و هفتمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان را منتشر کرد.
انتظار نوجوان

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) صد و سی و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه تیر‌‌ماه 1396 را به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار کرد.

در اولین صفحه ماهنامه درباره انتظار، این سخن از رهبر معظم انقلاب نقل شده است: «دورانی خواهد رسید که قدرت قاهره حق، همه قله های فساد و ظلم را از بین خواهد برد و چشم انداز زندگی بشر را با نور عدالت منور خواهد کرد؛ معنای انتظار دوران امام زمان این است».

این ماهنامه دربردارنده عنوان‌های «باید زمینه را آماده کنید!»، «فرصت تابستانی»، «یک دنیای قشنگتر»، «شکرستان»، «احکام مسافرتهای ماشینی»، «قصه‌های ماه: عروسکها!»، «امام صادق علیه السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه»، «اینجا پنجره ها باز است»، «خانواده مهدوی»، «حکیم 1400» و «شعر» است.

در قسمتی از ماهنامه با عنوان «باید زمینه را آماده کنید...»، از حضرت آیت الله خامنه ای درباره امام عصر عجل الله تعالی فرجه نقل چنین امده است:

«مسأله ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه به این دلیل اهمیت دارد تا مسأله انتظار و دوران موعود را که در مذهب ما، بلکه در دین مقدس اسلام ترسیم شده است ـ دوران موعود آخرالزمان، دوران مهدویت ـ به یاد بیاوریم، بر آن تکیه کنیم و روی آن مطالعه، دقت و بحث های مفیدی انجام دهیم.

شما باید زمینه را آماده کنی تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمی شود شروع کرد! جامعه ای می تواند پذیرای مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، وگرنه مثل انبیا و اولیای طول تاریخ می شود».

در بخش دیگری از این ماهنامه عنوان‌های «پیامک های مهدوی»، «چند برگ از تقویم»، «یک خاطره»، «عینک دودی»، «نماز در استادیوم»، «تو می آیی با قلم» و «قصه های ماه: آقای قاضی» آمده است.

در بخش پایانی ماهنامه نیز مطالبی با عنوان‌های «کتاب های فقیر، کتاب های پولدار»، «شگفتی های آفرینش: میمون»، «لوله کشیهای باستانی»، «چراغ چشمک زن: شش ابرقهرمان» و «کبوترانه» به چشم می‌خورد.

تو می آیی با قلم عنوان نوشته ای از مهدی رضایی است که در صفحه چهل و هشتم ماهنامه آمده که متن زیر بخشی از این نوشته است:

«آفتاب، آرام آرام بارقه نورانی اش را بر حریرهای مشکی و طلایی خانه می رساند و بوسه بر پیشانی حریم امن می گذارد. بسم الله گویان قدم می گذاری به وسعت آرامش، قدم که می نهی تمام ستون ها خیال سجده تو را دارند. خش خش گام های استوار و مطمئن ات چنان پرابهت و رساست که هر جنبنده را به سکوت وا می دارد.

می آیی و هر آنچه می نگاری تمامی نور است، تمامی وحی منزل است. تو می آیی، اما نه با شمشیر و خون و آتش؛ می آیی با قلم، با علم و با هر آن چه سعادت من است؛ تا اشرف مخلوقات بخواند کتاب را و بفهمد که این قلم به قسم پروردگار مطلق جهان اعتبار و حرمت دارد.

تو می آیی تا بنگاری برای من انسانیت را و بنگاری برای من هر آنچه خیال می کردم فهمیده ام و یاد می دهی مرا که هر نگارشی را نتوان به دیده نهاد.

تو می آیی با قلم و من را تمامی نور می کنی، می نگاری برایم از لطف، از آرزوهای به واقعیت رسیده. می نگاری برایم تا بفهمم چرا قلم عالم برتر از خون شهیدان است...».

مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) صد و سی و هفتمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان را در 48 صفحه با قیمت 5700 تومان منتشر و روانه بازار کرده است./۹۰۷/ ن /۶۰۲/ش

ارسال نظرات