۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۱۲۹۸۸
استاد حوزه علمیه:

روحیه جهادی لازمه تقویت پایه های دینی و علمی طلاب است

استاد حوزه علمیه قم با بیان ویژگیهای یک طلبه موفق، گفت: داشتن هدف، انگیزه و روحیه جهادی امر مهم و ضروری برای تقویت پایه های دینی طلاب است.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدحبیب الله حسینی، استاد حوزه علمیه قم بعداز ظهر امروز، در برگزاری مراسم اختتامیه میثاق طلبگی که در حوزه های علمیه لرستان برگزار شد، بیان داشت: جوانی که مسیر طلبگی را انتخاب می کند باید با هدف و انگیزه لازم در این مسیر تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید قدر جایگاه خود را بدانند، افزود: تهذیب نفس و تلاش در جهت کسب معارف دینی مهم ترین وظیفه طلاب است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت طلاب در عرصه تبلیغ خاطرنشان کرد: در حین تحصیل نباید از این رسالت خود غافل شوند و با کسب معارف دینی و تقویت پایه های علمی خود توانایی تبلیغی خود را ارتقا بخشند.

وی داشتن اخلاص، روحیه جهادی و انقلابی را از ویژگیهای مهم یک طلبه عنوان کرد و گفت: طلبه ای موفق است که برای کسب معارف دینی و تقویت پایه های علمی خود از فرصتهایی که در اختیار دارد بهره مند شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاسهای درس اخلاق در طول سال تحصیلی خاطرنشن کرد: طلاب با بهره گیری از این فرصتها باید در جهت تقویت اخلاق و تهذیب نفس خود گام بردارند.

حجت الاسلام حسینی داشتن نظم و انضباط را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه ویژه طلاب قرار گیرد و خاطرنشان کرد: حضور به موقع در کلاس درس از عوامل اثرگذار در پیشرفت تحصیلی آنان است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه طلاب به انجام فعالیتهای پژوهشی خاطرنشان کرد: پژوهش لازمه پیشرفت تحصیلی طلاب بوده و برای تقویت پایه های علمی باید فعالیتهای پژوهشی ارتقا یابد.

حجت الاسلام حسینی شرکت در بحث و مباحثه را از دیگر عوامل اثرگذار در امر تحصیل طلاب بیان کرد و گفت: شرکت در مباحثه موجب تقویت پایه های علمی طلاب می شود./۹۴۵۹/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات