۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۱۲۹۲۴
مسؤول گروه تبلیغی مکتوب:

طلاب داستان نویس مظلوم اند

مسؤول گروه تبلیغی مکتوب گفت: طلاب داستان نویس در مظلومیت به سر می برند و امیدواریم حوزه علمیه با تغییر نگاه به این عرصه حمایت جدی تری از فعالان این عرصه داشته باشد.
داستان نویسی

علی بیافرین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به شکل گیری این گروه تبلیغی عنوان کرد: این گروه از سال گذشته و با هدف نوشتن داستان هایی بر اساس زمینه امید، انتظار و بر اساس فرمایش رهبری تشکیل شده است.

 وی افزود: تلاش کرده ایم تا در این مدت به موضوعات کاربردی که نیاز جامعه در عرصه داستان نویسی است پرداخته شود و مهم‌ترین داستان های تبلیغی نیز توسط کارگروهی که با همین هدف تشکیل شده است نیز جمع آوری و آماده چاپ می شود.

مسؤول گروه تبلیغی مکتوب تصریح کرد: ده نفر عضو ثابت این گروه هستند و با همفکری های انجام شده جلسات متعددی برای ارتقای سطح داستان نویسی و تربیت و پرورش نیروهای مستعد برگزار شده است.

بیافرین عدم حمایت را از مهم‌ترین مشکلات عرصه داستان نویسی در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم حمایت از داستان نویسان و فعالان عرصه داستان در حوزه سبب شده تا توانمندی هایی که در حوزه های علمیه در این بخش وجود دارد شکوفا نشود و مشکلاتی در این بخش به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: سطح نوشتاری طلاب داستان نویس مطلوب است و با سطح عمومی جامعه بالاتر است اما لازم است تا حمایت های خوبی در این بخش صورت بگیرد تا این افراد که از نفرات برجسته در کشور هستند بتوانند نیازهای خود را تأمین کنند.

مسؤول گروه تبلیغی مکتوب ادامه داد: نگاه حوزه به موضوع داستان و داستان نویسی در عمل خوب نیست و نیاز است تا این نگاه تغییر کند و حمایت جدی در موضوع داستان نویسی از طلاب صورت بگیرد.

بیافرین تأکید کرد: برگزاری جشنواره ها توانسته در دیده شدن استعدادهای حوزوی در عرصه داستان کمک فراوانی کند اما این جشنواره ها خیلی در سیستم حوزه وارد نشده و امیدواریم این مظلومیت طلاب داستان نویس کمتر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند که علوم انسانی خیلی مظلوم هستند، طیف مذهبی فعال در این عرصه بیش از همه در مظلومیت به سر می برند و در حالی که در ایران هر 5 دقیقه یک کتاب تولید می شود، اما از نویسندگان خلاق حوزوی در عرصه داستان و ادبیات حمایت نمی شود و این موضوع می تواند در گرایش دیگر طلاب به سمت ادبیات و داستان نویسی اثر منفی بگذارد./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات