۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۱۲۹۱۵
به همت آستان قدس رضوی؛

طرح «زائران مهر» ویژه دانش‌آموزان زیارت اولی و نخبه کشور آغاز شد

آیین افتتاحيه طرح «زائران مهر» ویژه سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز نوجوان کشور با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی برگزار شد.
فخریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فخریان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه طرح زائران مهر گفت: با توجه به تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر تکریم و پذیرایی از زائران، طرح زائران مهر ویژه دانش‌آموز زیارت اولی و نخبه کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: هدف از این سفر زیارتی- سیاحتی علاوه بر شناخت و معرفت‌افزایی دانش‌آموزان، ایجاد شبکه ارتباطی دانش‌آموزان رضوی و نخبه‌پروری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد دینی و ولایت‌مدارانه است.

فخریان تاکید کرد: اگر قرار است این زیارت همراه با معرفت و شناخت باشد، نیاز به برنامه‌ریزی لازم برای تحقق اهداف مورد نظر از ابتدای شناسایی دانش‌آموز تا حضور در مقصد خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این راستا حضور یک روحانی در این اردو از جمله پیشنهاداتی بود که برای افزایش سطح معرفتی و عقیدتی از سوی ستاد اقامه نماز مطرح شد و ما نیز از آن استقبال کردیم.

فخریان در ادامه با اشاره به سازمان‌های مشارکت‌کننده در این طرح عنوان کرد: علاوه بر مجموعه آستان قدس رضوی و بویژه معاونت امداد و مستضعفین آستان قدس رضوی که در بحث تامین غذا همکاری همه جانبه در این طرح داشته‌اند، آموزش و پرورش در شناسایی دانش‌آموز، ستاد اقامه نماز با اعزام مبلغ و اهدا یک جلد کتاب و خیرین با ما مشارکت و همکاری داشته‌اند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی افزود: با مشارکت شهرداری در این طرح، قطعا برکات بیشتر و خدمات موثرتری به دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان در این اردوی 3 روزه علاوه بر بهره‌مندی از برنامه‌های ویژه فرهنگی، تربیتی و زیارتی و بازدید از فضاهای تفریحی شهر مشهد، از موزه، کتابخانه، استخر، امکانات تفریحی و اردوگاه های تربیتی آستان قدس رضوی نیز بهره‌مند خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ در آیین افتتاحیه طرح «زایران مهر » که در محل دبستان امام رضا علیه السلام واحد 2 برگزار شد از 110 دانش‌آموز مناطق روستایی شهرستان‌های فریمان، رشتخوار و بردسکن استان خراسان رضوی استقبال شد./۸۶۴/ پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات