۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۱۲۹۰۹
با حضور ۲۸۰ قرآن آموز؛

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در آذربایجان غربی آغاز شد

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم آذربایجان غربی با حضور ۲۸۰ نفر متسابق به میزبانی منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد.
حجت الاسلام میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام داود میرزایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی صبح امروز در آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اظهار کرد: این دوره از رقابت های قرآنی با حضور ۲۸۰ نفر شرکت کننده به مدت 5 روز در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

وی افزود: از مجموع  280 نفر شرکت کننده ۱۱۰ نفر در بخش خوهران و 170 نفر در بخش برادران به رقابت می پردازند و سه نفر برگزیده از هر رشته به مرحله کشوری راه می یابند.

حجت الاسلام میرزایی هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم را تبیین مفاهیم قرآن کریم برای مردم و نهادینه کردن قرآن در جامعه اعلام و خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم، فقط قرائت قرآن کافی نیست، معارف قرآن باید در رفتار و گفتار نمود پیدا کند.

وی اضافه کرد: قرآن باید در کلام و رفتار انسان جاری باشد تا زندگی رنگ و بوی قرآنی به خود گیرد.

حجت الاسلام میرزایی با بیان این که قاریان و حافظان قرآنی، پرچمداران و طلایه‌داران کلام الهی هستند، اظهار داشت: لازمه رسیدن به قله رفیع و تکامل انسانیت عمل به قرآن است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به فرمایش رهبر در خصوص آتش به اختیار، گفت: مشکلات فرهنگی در جامعه ملموس است باید به  برنامه های فرهنگی توجه اساسی شود.

مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی منطقه آزاد ماکو به مدت پنج روز از 31 تیرماه تا 4 مرداد ماه در 11 رشته قرآنی برگزار می شود.

برگزیدگان استانی در هر رشته به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم که شهریور ماه سال جاری به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود، راه خواهند یافت./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات