۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
کد خبر: ۵۱۲۸۷۸
رییس تجمع الفکر العاملی لبنان:

سکوت حاکمان عرب نشان دهنده همدستی با دشمن صهیونیستی است

رییس تجمع الفکر العاملی لبنان، سکوت حاکمان عرب را نشان دهنده همدستی با رژیم صهیونیستی و توطئه چینی علیه فلسطین توصیف کرد.
حجت الاسلام علی عبداللطیف فضل الله از روحانیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس تجمع الفکر العاملی لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته مسجد الکبیر در منطقه عیناثا گفت: جنگ مقاومت علیه تکفیری ها به همه لبنان و لبنانی ها و قشرهای مختلف ملت به دور از مسائل مذهبی و طایفه ای و حساب های سیاسی و حزبی تعلق دارد.

وی افزود: همگان باید به حمایت از ارتش و مقاومت پرداخته و به صورت یکپارچه در نبرد برای نابودی دشمن تکفیری و آزادی سرزمینمان از لوث تروریست ها مشارکت کنند.

فضل الله به بررسی آخرین اوضاع اجتماعی و معیشتی در لبنان پرداخت و تصریح کرد: تصویب قانون افزایش حقوق کارگران و کارمندان یک دستاورد بزرگ است که خواسته ای ملی به شمار می آمد اما متاسفانه هزینه این افزایش حقوق ها از جیب شهروندان فقیر تامین می شود در حالی که باید مالیات بر شرکت های بزرگ بازرگانی و بخش های خدماتی اعمال شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه برپایی برنامه گسترده همبستگی با ملت فلسطین را خواستار شد و بیان داشت: مقدسات فلسطین به ویژه مسجد الاقصی در معرض شدیدترین سرکوب و دشمنی و برنامه یهودی سازی قرار دارند و باید در برابر هرگونه پروژه یهودی سازی و تصفیه مساله فلسطین ایستادگی کرد.

این روحانی لبنانی از سکوت جهان عرب در قبال این جنایت ها به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: سکوت عربی سنگینی حاکم است که اوج توطئه و همدستی با دشمن را نشان می دهد. کاملا روشن است که برخی حاکمان عرب در راستای پایان مساله فلسطین و حق مشروع این ملت تلاش می کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات