۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۸۶۹
رییس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب:

گفتمان ایثار و شهادت باید در مساجد پیگیری شود

حجت الاسلام بهداروند گفت: گفتمان شهادت باید از طریق مساجد پیگیری شود، چراکه همه ما می دانیم که شهدا با مساجد انس داشته اند و بسیاری از معارف خودشان را در همین مسجد ها آموخته اند.
بهداروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی بهداروند در مراسم یادبود 150 شهید شهرک شهدای قم که شب گذشته در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) واقع در شهرک شهدای قم برگزار شد، به تبیین شیوه نهادینه شدن فرهنگ شهادت در جامعه پرداخت و گفت: اگر در جنگ هشت سال دفاع مقدس با دقت بنگریم به یقین الگوهای بسیار ارزنده ای برای سبک زندگی اسلامی جامعه پیدا خواهیم کرد.

رییس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب با اشاره به این که در راه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بسیاری از افراد و جوانان متدین شهید شدند، اظهار داشت: معنای اینکه عده ای از افراد حاضر در جبهه به درجه رفیع شهادت نرسیدند این نیست که توفیق نداشتند، بلکه باید بدانیم که تقدیرشان بر این بوده که بمانندو در سنگرهای مختلف از فرهنگ و مرزهای انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی ادامه داد: گفتمان شهادت باید از طریق مساجد پیگیری شود، چراکه همه ما می دانیم که شهدا با مساجد انس داشته اند و بسیاری از معارف خودشان را در همین مسجد ها آموخته اند.

حجت الاسلام بهداروند خاطرنشان کرد: شهدا اهل نماز اول وقت و توسل به اهل بیت(ع) بودند؛ بنابراین خانواده ها باید امروزه جوانان و نوجوانان خود را با سیره شهدا آشنا کنند و نگذارند فرهنگ بیگانه جایگزین فرهنگ شهادت شود.

روایتگر دفاع مقدس با اشاره به ضرورت تبلیغ در عرصه ایثار و شهادت ابراز داشت: متأسفانه امروزه برخی از جوانان مملکت دنیاگرا شده اند و هنگامی که نامی از شهدا برده می شود به پرخاشگری می پردازند؛ کار کردن در این زمینه همت بیش از پیش مبلغان، روحانیون، طلاب و همه فعالان فرهنگی را می طلبد.

وی در پایان یادآور شد: شهدا ولایت پذیر بودند و حاضر می شدند برای رهبری جامعه اسلامی از جانشان بگذرند؛ جوانان مملکت نیز باید به پیروی از سیره شهدا، ولایت پذیر باشند و رهنمودهای رهبر ممعظم انقلاب را سرلوحه کار خودشان قرار دهند تا به سرمنزل سعادت برسند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات