۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۱۲۸۶۳

احکام دشوار طلاق نشانه چیست

رییس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان گفت: هرآنچه که خداوند متعال و دین مبین اسلام در صدد تسهیل ازدواج فراهم کرده است، برعکس برای طلاق احکام دشوارتری را قرار داده است.
جابری انصاری

حجت الاسلام مهدی جابری انصاری، رییس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز درباره آثار زیانبار طلاق اظهار داشت: براساس روایات، منفورترین عمل مباحی که در نزد خداوند متعال قرار دارد، طلاق است.

رییس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج وطلاق خوزستان در ادامه ابراز داشت: جدایی بین زوجین بسیار در نزد پروردگار، امر ناپسندی است اگرچه در حد ضرورت اجازه داده شده است، خداوند طلاق را یک حالت ضروری که آخرین راه که عدم سلوک بین زوجین می باشد، برای آنها قرار داده است.

حجت الاسلام جابری انصاری درباره ضرورت طلاق در مواقع خاص، بیان داشت: آخرین مرحله که زوجین به عدم تفاهم برسند و برای اصلاح ذات بین آنها که منجر به مسائل فیزیکی و روحی نشود، آنگاه طلاق اجازه داده شده است.

وی درباره احکام طلاق، در قبال ازدواج تصریح کرد: هرآنچه که خداوند متعال و دین مبین اسلام در صدد تسهیل ازدواج فراهم کرده است، برعکس برای طلاق احکام دشوارتری را قرار داده است برفرض مثال اشهاد یعنی شاهد در بحث طلاق زوجین واجب است و اگر شاهد نباشد، طلاق صورت نمی گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: خداوند متعال نفقه زوجه را برعهده زوج گذاشته است و مسئولیتی بر دوش آن قرار داده و ازاین جهت طلاق دست مرد داده شده است. همچنین در ماده1034 تا 1199 قانون مدنی که درباره حقوق خانواده است، بیشتر در این خصوص توضیح داده است.

حجت الاسلام جابری انصاری در پایان گفت: قبلا زوجین در دفاتر جهت ثبت طلاق حاضر می شدند اما بیش از 22 سال است که برای تقاضای طلاق و اقدام آن نخست باید به دادگاه مراجعه کنند به هرحال اگر طلاق باشد شش ماه مهلت و اگر عدم امکان سازش باشد سه ماه مهلت جهت ثبت آن دارند به عبارت دیگر، اگر متقاضی طلاق زن باشد که نوع طلاقش خلع است و شش ماه جهت ثبت آن مهلت دارد و اگر ازدواج توافقی ویا متقاضی طلاق مرد باشد دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر می کند و سه ماه برای ثبت آن مهلت قرار داده است./9453/ت۳۰۲/س

 

 

 

ارسال نظرات