۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۸۵۹
امام جمعه برج البراجنه:

تاریخ صهیونیستی مملو از تجاوز و ترورسیم است

امام جمعه برج البراجنه بیروت گفت: تاریخ رژیم صهیونیستی مملو از تجاوز و اشغالگری و جنگ و تروریسم است.
شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه مسجد امام حسین(ع) بر لزوم پایان فساد مالی دولتی تأکید کرد و گفت: این مساله به دیدگاه اقتصادی ملی روشنی نیاز دارد تا به بحران های دیگری دچار نشود. ما باید توازن را در همه مسائل به ویژه اقتصادی و سیاسی برقرار کنیم.

وی افزود: سیاست های انتخاباتی و برانگیختن مسائل طایفه ای و مذهبی سبب ساخت وطن و برپایی دولت و گسترش اقتصاد نمی شود بلکه نظام را ویران کرده و بر سر همه شهروندان فرومی ریزد.

این روحانی لبنانی با اشاره به شرایط سخت کنونی تصریح کرد: لبنان همچنان با خطرهای فراوانی روبرو بوده و جنگ با تروریسم به ویژه در جرود عرسال ادامه دارد. ما حامی ارتش و مقاومت بوده و تأکید می کنیم که جنگ کنونی، جنگ پروژه و وطن و ناموس و مردم است.

وی درباره پرونده آوارگان سوری موجود در لبنان اظهار داشت: ما حمایت از آوارگان و تقدیم کمک های انسانی و برادرانه به آنان را خواستاریم اما اقدامات برخی جریان های اقلیمی و بین المللی به بهانه های غیر قابل قبول علیه لبنان و سوریه را نمی پذیریم.

شیخ احمد قبلان به بررسی آخرین تحولات فلسطین پرداخت و گفت: آنچه در این سرزمین رخ می دهد به هیچ وجه جدید نبوده و تجاوز صهیونیست ها به مسجد الاقصی مساله عجیبی نیست. تاریخ صهیونیست ها مملو از تجاوز و اشغالگری و جنگ و تروریسم است و انتظار دیگری غیر از این نمی رود.

وی تأکید کرد که انتظار نداریم اعراب علیه رژیم اعلام جنگ کنند یا تهدید استراتژیکی علیه دشمن داشته باشند زیرا آنان تنها به صدور پیام تبلیغاتی عادت کرده اند و بسیاری از اعراب به سنگ هایی در راستای مصالح آمریکا و رژیم صهیونیستی مبدل شده اند.

امام جمعه برج البراجنه بیروت خطاب به فلسطینیان گفت: از غرب و اعراب نترسید و از مسلمانان نیز انتظار یاری نداشته باشید زیرا آنان مشغول تروریسم و حمایت از آن هستند بنابراین نه قدس برای آنان اهمیتی دارد و احساساتشان برای مسجد الاقصی برانگیخته می شود./980/ب901/د

ارسال نظرات