۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۵۱۲۸۵۳
حجت الاسلام موسوی مطلق:

اختلاس و سیستم ربوی بانک ها مسیر انقلاب را منحرف می کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان و فتنه گران نمی توانند به انقلاب ضربه وارد کنند اما اختلاس ها و سیستم ربوی مردم و انقلاب را بیچاره می کند.
حجت الاسلام موسوی مطلق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: هر امامی در دوره خود محدودیت هایی داشت از این رو شیوه برخورد حضرات با شیعیان و دوستداران متفاوت بود.

وی افزود: در هر زمانی رویکرد تربیتی و مبارزاتی به نوعی بوده است، امام سجاد(ع) با دو سلاح بکا و دعا به میدان مبارزه با جهل و دشمنان رفتند، حضرت زهرا(س) هم با سلاح بکا به میدان آمدند که نقاب از رخ نفاق برداشت و دشمن را رسوا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در روایات بسیاری به حقوق مؤمنان نسبت به یکدیگر اشاره شده است، اظهار داشت: یکی از مشکلان دیروز و امروز جامعه بشریت این است که مردم آگاه به حقوق در تمام جوامع نیستند و اسلام و غیر اسلام هم ندارد.

وی ادامه داد: شعارهایی داده می شود اما مردم تربیت و آموزش داده نشده اند، در ممکلت ما هم شعار زیاد داده می شود و از حقوق شهروندی دم زده می شود، تصور می کنند که حقوق شهروندی رونمایی از کتاب است در حالی که حقوق شهروندی این است که همه حقوق یکدیگر را رعایت کنند، وقتی در سطوح عالی مدیریتی یکی از مقامات کشور توجه به حقوق شهروندی ندارد و به 16 میلیون رأی توجهی ندارد می تواند دم از حقوق شهروندی بزند؟

حجت الاسلام موسوی مطلق با بیان این که بالاترین حقوق بعد از حق امام مربوط به حقوق مؤمنان نسبت به یکدیگر است، ابراز داشت: نخستین حق مؤمنان بر یکدیگر انصاف است، انصاف از دیدگاه امام صادق(ع) این است که آنچه انسان برای خود می پسندد برای دیگران هم بخواهد و آنچه را که برای خود نمی پسندد برای دیگران هم نخواهد.

وی عنوان کرد: جامعه دینی و اخلاق مدار باید اینگونه باشد، حق دیگری که امام ششم درباره حقوق مؤمنان فرمودند این است که مؤمنان از نظر مالی حقوق خود را ادا کنند تا فقر که مرز کفر است کاهش پیدا کرده و ریشه کن شود.

حجت الاسلام موسوی مطلق خاطرنشان کرد: گاهی مشکل مؤمنی با مختصر بذل مالی از ناحیه دوستان حل می شود اما حل نمی کنند و فرد مجبور می شود به دامن بانک های از خدا بی خبر که سیستم ربوی دارند پناه ببرند، قانون ما بانکداری اسلامی است اما به این قوانین عمل نمی شود.

وی اضافه کرد: کدام مرجع تقلید دیرکرد را حلال می داند؟ فریاد مراجع تقلید بلند است اما کسی توجه نمی کند، زیبنده حکومت اسلامی نیست که چنین مسائلی در آن وجود داشته باشد، دشمنان و فتنه گران نمی توانند به انقلاب ضربه وارد کنند اما اختلاس ها و سیستم ربوی مردم و انقلاب را بیچاره می کند، وقتی که مرجع تقلیدی هم تذکر می دهد جسارت می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که به فرموده امام صادق(ع)مؤمنان باید به یاد خداوند باشند، گفت: کسانی که واقعا به یاد خدا باشند از هیچکس و هیچ چیزی نمی ترسند، انسان در هر صحنه ای و در هرکاری باید خدا را مدنظر داشته باشد، یکی از اشکالات امروز این است که خداترسی به معنای واقعی وجود ندارد.

وی افزود: اگر یاد خدا در مردم و مسؤولان نهادینه شود قطعا پیروزی زودتر از آنچه که قابل تصور است خواهد رسید، کسانی به دشمن لبخند می زنند و مردم را مسخره کرده و دروغگویی کردند به دلیل دوری و غفلت از یاد خدا است. /1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات