۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۸۵۲
مدیر کل بهزیستی استان قم خبر داد؛

برقراری ۴ هزار و ۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی

سلیقه با بیان این که اگر بحران و آسیب اجتماعی مشاهده شدافراد می توانند با اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ تماس بگیرند، گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۶۰۰ با اورژانس اجتماعی داشتیم، همچنین تلفن ۱۴۸۰ مختص به مشاوره تلفنی است.
برقراری ۴ هزار و ۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا سلیقه مدیرکل اداره بهزیستی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی سازمانی مولود انقلاب است و وظیفه دارد که از افراد محروم، معلول، بی سرپرست و افراد دچار آسیب های اجتماعی حمایت کند.

وی افزود: در استان قم فعالیت های گسترده ای توسط این سازمان ارائه می شود، بیش از 150 سر فصل فعالیت توسط سازمان بهزیستی انجام می شود؛ یکی از خدمات سازمان به افراد  معلول و دارای نقص جسمی و روحی و روانی است.

سلیقه با بیان این که در حال حاضر 22 هزار نفر از افراد تحت حمایت سازمان در استان قم را معلولان تشکیل می دهند، اظهار داشت: این 22 هزار نفر  دچار معلولیت های شنوایی، بینایی، ذهنی و اعصاب و روان هستند، بیش از 400 نفر از افراد ضایعه نخاعی تحت حمایت سازمان هستند.

وی ادامه داد: غیر از معلولان، حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست از برنامه های سازمان بهزیستی است که در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر از این افراد از خدمات استفاده می کنند، در بخش خدمت به معلولان در دو زمینه کار می شود که یکی خدمات مستقیم به معلولان و دیگری پیشگری از معلولیت است.

مدیرکل اداره بهزیستی استان قم  با بیان این که 2 هزار نفر از معلولان استان در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، ابراز داشت: ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه نگهداری این عزیزان است که توسط سازمان پرداخت می شود، ما وظیفه داریم حضور یک معلول را در جامعه فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: 270 دانشجو در مقطع فوق لیسانس و دکترا داریم که هزینه تحصیل آن ها از سوی سازمان پرداخت می شود، 2 هزار و 100 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش تهیه شده که 80 درصد آن تحویل داده شده و باقی آن امسال تحویل داده می شود.

سلیقه خاطرنشان کرد: هیأت دولت مصوب کرده که خانواده هایی که بیش از دو معلول دارند به صورت رایگان از مسکن بهره مند شوند، در حال حاضر در استان قم 200 خانواده بیش از 2 معلول داریم که مسکن 120 خانواده تحویل شده است.

وی اضافه کرد: از سال 96 مستمری خانواده های تحت پوشش 3 برابر شده است؛ در دورانی هستیم که دهه های آینده آمار سالمندان به شدت افزایش پیدا می کند و باید از حالا آمادگی کامل داشته باشیم و بستر خدمات دهی به این عزیزان فراهم باشد، هدف ما توسعه مراکز روزانه سالمندان است که نخستین مرکز روزانه ویژه سالمندان هفته آینده افتتاح می شود.

مدیرکل اداره بهزیستی استان قم با بیان این که به دنبال توسعه مهدهای کودک هستیم، گفت: یکی از برنامه هایی که سازمان با مکاری ستاد نماز جمعه برگزار می کند آدینه مهد است تا خانواده ها بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند از این رو محلی در کنار مصلا برای این کار در نظر گرفته شده است که امروز افتتاح می شود.

وی افزود: امروزه جامعه به دلیل دور شدن از اصول اعتقادی دچار آسیب هایی شده است، بحث طلاق زیبنده قم و ایران نیست که آمار طلاق نگران کننده است، یکی از برنامه های بهزیستی آموزش پیش از ازدواج و به صورت آگاهانه است تا آمار آسیب ها کاهش پیدا کند؛ تا کنون 30 درصد افرادی که به مراکز مشاوره سازمان برای طلاق مراجعه کرده بودند از این کار منصرف شدند.

سلیقه با بیان این که اگر بحران و آسیب اجتماعی مشاهده شدافراد می توانند با اورژانس اجتماعی به شماره 123 تماس بگیرند، اظهار داشت: سال گذشته 4 هزار و 600 با اورژانس اجتماعی داشتیم، همچنین تلفن 1480 مختص به مشاوره تلفنی است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات