۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۸۴۷
امام جمعه پردیسان تصریح کرد:

مسؤولان به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم باشند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به اهمیت درک و رفع مشکلات مردم، اظهار داشت: راه‌های رسیدن به بهشت فراوان است که یکی از آن راه‌ها جویا شدن مشکلات مردم و برطرف ساختن آنهاست.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، اظهار داشت: کرامت به دو شکل تکوینی و اختیاری قابل تصور است چرا که انسان ذاتاً دارای کرامت است اما با کسب تقوا می‌تواند درجه کرامت را از کمترین حالت به بیشترین حالت ارتقاء بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که گاهی فرزندان، والدین را به کفر وادار می‌کنند، ابراز داشت:‌ فرزند زبیر کاری کرد که پدرش با سابقه خوبی که داشت در برابر امیرمؤمنان(ع) ایستاد.

امام جمعه پردیسان با بیان داستان خضر نبی، گفت: حضرت موسی(ع) با آن که خود پیغمبر بود، هیچ گاه خود را بی‌نیاز از استاد ندید، به همین علت طلاب نیز هیچ‌گاه نباید خود را مستغنی از استاد بدانند.

وی با اشاره به قضا و قدر و حکمت‌های الهی، تصریح کرد: به هنگام از دست دادن عزیزان از خداوند متعال نباید گلایه‌ای کرد، بلکه باید در برابر اراده الهی تسلیم شد.

ازدواج منافاتی با ادامه تحصیل بانوان ندارد

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با گلایه از بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان، اظهار داشت: از یک سو سن ازدواج دختران به 24 سال رسیده است و از سوی دیگر بیش از یک میلیون و 300 هزار بانو بالای 35 سال به صورت مجردی زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر این که ازدواج کردن منافاتی با ادامه تحصیل بانوان ندارد، افزود:‌ نباید به بهانه تحصیل ازدواج‌ها به تأخیر بیفتد؛ سن ازدواج که بالا برود، به تبع آن نیز طلاق افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین قوامیبا بیان اینکه بر اساس آمار‌های رسمی بانوان از افسردگی رنج می‌برند، اظهار داشت: متاسفانه مدیران با هزینه‌های گزاف اردو‌های مختلط دانشجویی برگزار می‌کنند اما ابتدایی‌ترین حقوق دختران را زیرپا می‌گذارند. مگر ساخت پارک ویژه بانوان یا امکانات رفاهی ویژه دختران چقدر هزینه دارد؟

امام جمعه پردیسان با اشاره به اهمیت درک و رفع مشکلات مردم، اظهار داشت: راه‌های رسیدن به بهشت فراوان است که یکی از آن راه‌ها جویا شدن مشکلات مردم و برطرف ساختن آنها است.

پذیرش قطعنامه به منزله انجام تکلیف بود

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با قرائت نامه حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با پذیرش قطعنامه 29 تیر سال 67، گفت: رهبر معظم انقلاب ‌فرمودند؛ زمانی که نامه امام راحل را مطالعه می‌کردیم، آثار اشک‌های حضرت در آن آشکار بود.

وی، تصریح کرد: امام راحل جام زهر ننوشیدند بلکه پذیرش قطعنامه به منزله انجام تکلیف بود چرا که ایشان در مقدمه نامه می‌فرمایند؛ جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده و سایر مسلمانان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت می‌کند تا در برابر جاه‌طلبی و فریب دشمنان ایستادگی کند.

 مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با بیان این که جان دادن آسان‌تر از آبرو دادن است، اظهار داشت: با آن که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قطعنامه را پذیرفت ولی صدام همچون گذشته بی قانون کردند و مرز‌های ایران را مورد تهاجم قرار دادند.

وی، افزود:‌ صدام به خرمشهر حمله کرد تا ارتش جمهوری اسلامی ایران را در جنوب سرگرم کند تا منافقان بتوانند از طریق کرمانشاه به کشور نفوذ کنند. پایگاه هوایی نوژه را بمباران کردند و بد‌تر از داعشی‌ها، بیمارستانی که مملو از بیماران و مجروحان بود، به آتش کشیدند و همه را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که ترور صیاد شیرازی از روی انتقام بود، تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی با استراتژی حرفه‌ای خود در مرصاد با دشمنان جمهوری اسلامی ایران مبارزه کرد و بر آنها شکست سختی تحمیل کرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر و مناظرات انتخاباتی، گفت: متأسفانه برخی با وقاهت تمام، حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را نسبت به اعدام زندانیان منافقان محکوم و جای شهید و جلاد را عوض کردند.برخی برای به دست آوردن رأی، تاریخ و ارزش‌ها را تغییر می‌دهند.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از ترس آن که پیروزی در جنگ تحمیلی به نام ایران ثبت شود، توسط ریگان به سکو‌های نفتی ایران حمله کردند و هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار دادند.

وی، با بیان این که غرب دیگر ابر قدرت نیست، یادآور شد: کشوری ابر قدرت است که بدون اجازه غرب موشک‌های خود را به دیر‌الزور شلیک می‌کند و هیچ کشوری نمی‌تواند کوچک‌ترین اعتراضی کند./878/ ۲۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات