۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۱۲۸۳۵

دارالافتای مصر هجوم نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد

دیده‌بان اسلام هراسی وابسته به دارالافتای مصر نسبت به تعرض رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و تیراندازی به سمت مردم به شدت انتقاد کرد.
دارالافتای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده‌بان اسلام هراسی دارالافتای مصر نسبت به خطر تشدید اقدامات نظامی ماموران رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی و اطراف مسجد الاقصی هشدار داد.

این مرکز خواستار توقف درگیری‌ها و احترام به آزادی عقیده، مقدسات دینی و حق مردم فلسطین در انجام شعائر دینی خود در آزادی و امنیت کامل از سوی رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد: سرکوب مردم و افزایش حضور سربازان صهیونیستی در مسجد الاقصی منطقه را به سمت درگیری و خشونت بیشتر سوق می‌دهد.

دیده‌بان اسلام هراسی مصر همچنین استمرار دعوت‌های صهیونیست‌های افراطی به هجوم بیش از پیش به مسجد الاقصی و تشدید فعالیت‌های یهودی سازی قدس شریف و تعرّض به هویت اسلامی را به شدت محکوم کرد.

دارالافتا ضمن رد هرگونه دعوت برای حمله پیاپی به مسجد الاقصی، تحریک عواطف و احساسات مسلمانان در داخل و خارج از فلسطین و نیز افزایش درگیری‌ها و تنش‌ها در قدس اشغالی را از کمترین تبعات اینگونه اقدامات توصیف کرد.

این نهاد دینی بر ضرورت توقف رفتارهای اهانت آمیز و جریحه دار کردن عواطف مسلمانان از سوی ماموران رژیم صهیونیستی تاکید و خاطر نشان کرد: نظامیان اسرائیلی باید مقدسات و اماکن دینی مسلمانان را محترم بشمارند.

دیده‌بان اسلام هراسی دارالافتای مصر در پایان از جامعه جهانی و هیأت‌های حقوق بشر سازمان ملل متحد درخواست کرد تا با دخالت فوری در این مساله، ضمن انجام وظیفه قانونی خود، حمایت از مسجد الاقصی و جلوگیری از استمرار دامه اعتراضات را دنبال کنیم/981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات